نوشته و جمع آوری :ا.زارعی
شاید تا کنون نام قانون ۲۰:۸۰ به گوش شما خورده باشد. امروزه این قانون در اکثر موارد کاربرد دارد. یکی از کاربردهای این قانون در مدیریت زمان است. بر اساس این قانون، %۸۰ موفقیت ما در گرو ۲۰٪ از مسایل زندگی است. به عبارتی برای رسیدن به درصد بالایی از موفقیت کافی است تنها بر روی ۲۰ از موارد تمرکز کرد و به بقیه امور، نه بگوییم. عوامل موفقیت ۲۰:۸۰ در زندگی شغلی و خصوصی افراد بایستی شناسایی شوند و از این لحاظ، از اولویت بالایی برخوردار است. اگر ۲۰٪ تلاشتان را برای رسیدن به ۸۰٪ موفقیت متمرکز نکنید، احتمالا ناچار خواهید بود ۸۰٪ تلاش خود را بر روی ۲۰٪ از نتیجه صرف کنید. موارد دیگری که بر اساس این قانون توضیح داده میشود شامل موارد زیر است:
- تنها ۲۰٪ از مشتریان و محصولات موجب۸۰٪ ازمعاملات میشوند.
- تنها وجود ۲۰٪ از اشتباهات تولید، موجب ۸۰٪ از مرجوعات است.
- تنها ۲۰٪ از روزنامه در برگیرنده ۸۰٪ اخبار است.
- تنها ۲۰٪ از زمان جلسات تولید کننده ۸۰٪ از تصمیمات است.
- تنها ۲۰٪ از کارهای روی میز موجب حصول ۸۰٪ از موفقیت در هفته میشود.