#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

🔹بطور کلی استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و سالم توصیه می‌شود که از همه گروه‌های غذایی در آن وجود داشته باشد👇

🍊🍏🥬مصرف میوه ها و سبزی ها و همه انواع و زیر گروه‌های آنها ها

🥛🍗🥕🌽🍎 استفاده از هر ۵ گروه غذایی شامل غلات با تاکید بر غلات سبوسدار، میوه ها، سبزیجات، گوشتها با تاکید بر گوشت سفید و حبوبات و لبنیات

🥗 رعایت تنوع غذایی

⚠️عدم حذف وعده های غذایی

☕️🥛 استفاده از وعده غذایی روزانه صبحانه

⚠️رعایت نظم وعده های غذایی و میان وعده ها

⛔️ غذاهایی که بهتر است مصرف نشوند 🔻🔻

🍔🍕 از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و فست فود ها اجتناب شود

🥤از مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی که شکر زیاد دارد اجتناب شود

🍩 از مصرف کیکهای چرب و تنقلات چرب و شور پرهیز شود

🍯اسیدهای چرب ترانس مصرف نشود این اسیدهای چرب که در روغن‌های جامد و مارگارین و کیکها و شیرینی ها وجود دارد به کاهش قدرت سیستم ایمنی می انجامد

🥛لبنیات پر چرب حتی الامکان مصرف نشوند

🔴 غذاهایی که مصرف آنها توصیه میشود 🔻🔻

🥦🥚🍗 استفاده از جوانه ها و غلات سبوسدار
🥚🍗🌽استفاده از منابع روی و پروتیین با استفاده از گوشت سفید مرغ و تخم مرغ خوب پخته شده و حبوبات

🥣 استفاده از ماست پروبیوتیک

🥜 استفاده از منابع امگا ۳ در ماهی پخته شده و بذر کتان و گیاه خرفه و روغن مایع کنجد و کانولا یا کلزا و استفاده از گردو و کنجد

☕️استفاده مکرر از مایعات گرم و آب گرم
🍵استفاده از آش محتوی سبزی و حبوبات و سوپ گرم

🍊🥬🥦استفاده از انواع سبزی و میوه به عنوان منبع ویتامین ث

🥦استفاده از جوانه ها و روغن کنجد و کانولا و گردو به عنوان منبع ویتامین E

🥬🥦🍤استفاده از سبوس غلات و سبزیجات برگ سبز و ماکیان به عنوان منبع ویتامینهای گروه B

🥬🥦🥕🥗دریافت رژیم پر فیبر (کربوهیدرات پیچیده مثل غلات سبوس دار و انواع فیبر ها)

✅✅ منبع: گروه ارتقاء سلامت فرهنگستان علوم پزشکی