معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در شرایط بسیار سخت و با سرعت در حال انجام است.

 علیرضا عباس‌زاده  در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان که خراسان جنوبی را از طریق سیستان و بلوچستان به خط سراسری متصل می‌کند، افزود: ۷۰ کیلومتر از ۱۷۶ کیلومتر خط لوله انتقال گاز از دشتک زابل اجرا شد.

عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبندان با قطر لوله ۳۶ اینچ و اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد تومان یکم تیر امسال با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان نهبندان آغاز شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌های راه آهن، انتقال گاز و ایجاد باندهای دوم از جمله طرح‌های بزرگ استان در حوزه زیرساختی است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی همکاری لازم را درخصوص اجرای پروژه خط لوله گاز دارند و هیچ کسی مانعی برای اجرای این طرح ایجاد نمی‌کند.

عباس‌زاده به پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکل به وجود آمده در حوزه معادن استان اشاره کرد و گفت: انتقال گاز در شرایط بحران و از نظر پدافند غیرعامل اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: انجام این کار علاوه بر اهمیت آن در محرومیت زدایی سبب ایجاد فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی می‌شود.

تاکنون خراسان جنوبی از سمت خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز متصل بوده و به دلیل قرار گرفتن در انتهای خط لوله و در سرمای شدید با افت فشار گاز مواجه شده است.