مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تا ۲۸ دی ماه پنج هزار و ۳۳۴ نفر از خراسان جنوبی به صورت حضوری و در سامانه ثبت نام کردند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی اظهار کرد: برای شرکت در اعتکاف سال جاری در خراسان جنوبی تاامروز مورخ ۲۸ دیماه پنج هزار و ۳۳۴ نفر به صورت حضوری و در سامانه ثبت نام کردند که طی چند روز آینده شاهد بالا فتن مشهود آمار ثبت نام کنندگان خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکنون بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۷۳ نفر از خواهران و هزار و ۱۵۹ نفر برادران هستند.

سالاری با بیان اینکه ۲۵۰ مسجد آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف در خراسان جنوبی اعلام کرده اند، گفت: برای اعتکاف دانش آموزی نیز تاکنون هزار و ۹۲۱ دانش آموز دختر و ۵۹۷ دانش آموز پسر در استان ثبت نام و هزینه مدنظر را پرداخت کرده اند.

وی گفت: کسانی که قصد شرکت در برنامه اعتکاف را دارند می‌توانند تا ۳۰ دی در سامانه www.etekaf.skh که امسال برای اولین بار راه اندازی شده، ثبت نام و یا به صورت حضوری به مساجد مراجعه کنند و همچنین مساجد تا شب ۱۳ رجب امکان اعلام آمادگی برای پذیرایی از معتکفان را به شرط دارا بودن شرایط لازم دارند.

مدیرکل تبیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امسال برای اولین بار اعتکاف مادر و کودک را در سراسر استان داریم تا مادران با خیال آسوده‌تری در این مراسم شرکت کنند و همچنین اعتکاف ویژه‌ی دانش‌آموزی نیز داریم.

گفتنی است مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور