استاندار خراسان جنوبی از موافقت اولیه صندوق توسعه ملی با مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای این استان خبر داد.

 “جواد قناعت”  با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با “علیرضا میرمحمد صادقی” عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی پرداخت و اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شرکت کویر تایر در زمینه ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی در منطقه، از تاثیر این کارخانه در توسعه خراسان جنوبی گفته شد.

وی افزود: اقدامات توسعه‌ای این واحد صنعتی و تلاش برای ایجاد خط تولید ۵۰ هزار تنی تایرهای تمام سیمی ویژه ماشین آلات معدنی، اتوبوسی و کامیونی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود و با توجه به اینکه این نوع تایر در کشورهای همسایه ایران تولید نمی‌شود، کمک به رونق طرح توسعه آن می‌تواند فرصتی برای توسعه صادرات کشور باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این دیدار ۲ پیشنهاد ارائه تسهیلات به کویر تایر و نیز مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح توسعه این کارخانه مطرح شد که مورد موافقت صندوق توسعه ملی قرار گرفت.

صندوق توسعه ملی در طرح‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی مشارکت می‌کند

وی افزود: مقرر شد این واحد صنعتی مدارک و مستندات لازم را برای انجام کار کارشناسی به صندوق توسعه ملی ارائه کند و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز برای رصد شرایط از نزدیک به زودی سفری به خراسان جنوبی داشته باشد

بنا به این گزارش در سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۲ پیشنهاد ارائه تسهیلات به کویر تایر و مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح توسعه این کارخانه در قالب نامه‌ای به آیت الله رئیسی تقدیم شد.

دیدار امروز استاندار برای پیگیری این مکاتبه انجام شد که چندی پیش از سوی نهاد ریاست جمهوری به صندوق توسعه ملی ابلاغ شده بود.

این دیدار با همراهی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدر امید و مدیرعامل شرکت کویر تایر در تهران انجام شد.