استاندار خراسان جنوبی گفت: در نحوه تعامل بین اداره‌ کل استاندارد، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید یک گام رو به جلو حرکت کنیم تا کیفیت و استاندارد لازم در محصولات تولیدی رعایت شود.

جواد قناعت در اولین جلسه شورای استاندارد استان افزود: امروز شاهد بحث جدی بین مجموعه استاندارد، بخش خصوصی و سایر بخش‌های مرتبط بودیم.

وی عنوان کرد: در حال دستیابی به تفاهم مشترکی بین این مجموعه‌ها هستیم که بخش‌های اقتصادی، خصوصی و واحدهای تولیدی که تاکنون در موضوع استاندارد دقت داشتند، از این پس اهتمام خود را ویژه‌تر کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین اداره‌ کل استاندارد استان در کنار اجرای قانون و شرح وظایف، با شیب ملایم و مراعات شرایط واحدهای تولیدی و بازار، در راستای لحاظ شدن مولفه‌های استاندارد در محصولات تولیدی و مصرفی مردم اقدام کند.

وی تصریح کرد: باید با حرکت ملایم از حالت فاقد استاندارد بودن یا استاندارد کم در گذشته خارج شویم زیرا تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

قناعت سازمان استاندارد را مدعی العموم کیفیت و مدافع سلامت کالاهای تولیدی خواند و گفت: اگر در زمینه سلامت و استاندارد کالا کوتاهی شود، موضوع سلامت و جان مردم در میان است.

وی اضافه کرد: جلسه مشترکی با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار و دستگاه‌های متولی درخصوص آزمایشگاه نیمه تمام در مرز ماهیرود و نحوه تکمیل آن برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری و تولید در این استان گفت: خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نهم کشور را کسب کرده‌ و استان‌های دیگر نیز در این زمینه اهتمام دارند که باید مجموعه استان با کار تیمی و همدلی اقدام کند از طرفی تفاهم، همدلی و درک متقابل مدیران برای جذب سرمایه‌گذاران مهم است.

در پایان این جلسه از مدیران سه واحد تولیدی خراسان جنوبی شامل تروند زعفران قاینات، نانو عایق اکسون و صنایع غذایی ایثار قاینات که در مراسم جایزه ملی کیفیت حائز گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند، تقدیر شد.