مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۱۰۲ واحد صنعتی و تولیدی در استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و به عبارتی بیش از ۹۸ درصد صنایع خراسان جنوبی از سوخت پاک استفاده می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی، رحمان محمودی از تحقق ۲ و نیم برابری هدف گازرسانی به صنایع این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی افزود: ابتدای سال گذشته هدف ما گازرسانی به ۷۰ واحد صنعتی بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز در پایان سال با تحقق بیش از ۲ برابری این هدف، ۱۹۹ واحد صنعتی و تولیدی دیگر در استان خراسان جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» شرکت گاز استان در سال جاری نگاه ویژه‌ای به بهره‌مندی صنایع از گاز طبیعی در راستای افزایش تولید دارد.

وی با اشاره به مزایای گازرسانی به صنایع گفت: بدون شک گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی تاثیر مستقیم دارد و علاوه بر این، گاز به عنوان یک انرژی ارزان و پایدار موجب کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد رفاه بیشتر و افزایش اشتغال می‌شود.