
🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساختهای جادهای خراسان جنوبی با حمایتهای ملی قابل توسعه است.
سید محمدرضا هاشمی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، با تأکید بر اینکه بخشی از مناطق استان همچنان با مشکلات جدی زیرساختی روبهرو هستند، خاطرنشان کرد: کاستیهای موجود در حوزه راهها، آبرسانی و زیرساختهای اساسی ایجاب میکند دستگاههای ملی با نگاه ویژهتری به خراسان جنوبی ورود کنند.
🔹وی با قدردانی از بازدیدهای میدانی مسئولان وزارت راه و شهرسازی از پروژههای در حال اجرا اظهار داشت: در حوزه راه، پروژههای متعددی در دست اقدام داریم اما حجم گسترده فعالیتها و عقبماندگی موجود، تقویت اعتبارات و افزایش ظرفیت اجرایی را میطلبد.
🔹استاندار تصریح کرد: حضور وزرا و معاونان در صحنه، مشاهده واقعیتها از نزدیک و لمس شرایط مردم، مسیر تصمیمگیریها را دقیقتر و حمایتها را هدفمندتر میکند.
🔹هاشمی به تشریح آخرین وضعیت پروژههای کلان حملونقل استان پرداخت و گفت:روند احداث راهآهن چابهار–زاهدان–بیرجند–مشهد بهعنوان یکی از مهمترین پروژههای راهبردی کشور با هدف اتصال جنوب به شمال شرق، با سرعت مناسبی در حال اجراست.
🔹وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱.۶ همت اعتبار به این پروژه اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۷۰ کیلومتر مسیر ریلی، ۴۶۱ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد که در قالب ۱۴ قطعه و توسط ۱۴ پیمانکار فعال در حال اجراست و این طرح ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
🔹استاندار توسعه راههای زمینی را نیز از اولویتهای مهم استان برشمرد و اظهار کرد: به دلیل وسعت زیاد و محرومیت تاریخی استان، زیرساختهای جادهای تنها با حمایتهای ملی قابل توسعه است.
🔹هاشمی با بیان اینکه برای دوباندهسازی محورهای اصلی ۲.۵ همت اعتبار تخصیص یافته و هماکنون ۲۰ کارگاه در حال فعالیت هستند، گفت: از مجموع ۴۶۱ کیلومتر مسیر در دست اجرا تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و محور بیرجند–قاین نیز طبق برنامه تا پایان امسال بهطور کامل دوبانده میشود.
🔹به گفته وی؛ محورهای بیرجند–نهبندان و مسیرهای طبس به کرمان، یزد و اصفهان نیز در اولویت توسعه قرار دارند و با تکمیل آنها بخش مهمی از ایمنی و دسترسی استان بهبود خواهد یافت.
نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.