مودی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت راهبردی پروژه ریلی چابهار–زاهدان–بیرجند–سرخس، از آن بهعنوان یکی از پروژههای پیشران کشور یاد کرد و گفت: «این پروژه در مکاتبات متعدد وزارت راه و شهرسازی همواره جزو اولویتها بوده و درخواست تأمین اعتبار برای آن حتی در سال جدید نیز انجام شده است.»
وی افزود: «در دولت چهاردهم، تکمیل این کریدور ریلی بهدلیل نقش آن در اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشور و تقویت کریدور ترانزیتی شرق به غرب، یکی از اولویتهای اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب میشود. این پروژه بهطور ویژه مورد تأکید رئیسجمهور و وزیر محترم راه و شهرسازی قرار گرفته و در دسته پروژههای تحولساز و پیشتاز قرار دارد.»
مودی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای مسیر چابهار–زاهدان اظهار داشت: «در حال حاضر، اولویت نخست کشور، بهرهبرداری از مسیر چابهار–زاهدان در سال جاری است و پس از آن، محور زاهدان–بیرجند–مشهد بهعنوان اولویت دوم با سرعت پیگیری میشود.»
وی خاطرنشان کرد: «در سه ماه منتهی به سال ۱۴۰۳، سازمان برنامه و بودجه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تزریق کرده که این میزان، آن را در زمره پروژههایی با بیشترین تخصیص اعتباری قرار میدهد. اتصال چابهار به شبکه ریلی از طریق این محور، تنها مسیر اقتصادی و مقرونبهصرفه برای بهرهبرداری از بندر چابهار در جهت دسترسی به آسیای میانه است.»
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان تأکید کرد: «همانگونه که وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کردهاند، مسیر زاهدان–بیرجند–سرخس، تنها گزینه عملیاتی برای اتصال راهآهن جنوب شرق به شمال شرق کشور است و تکمیل این مسیر، نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی و ژئوپلیتیکی شرق کشور ایفا خواهد کرد.»
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.