معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با تأکید بر اینکه اندیشه‌های «معتمدنژاد» روشنگر راه فعالان سواد رسانه‌ای انقلاب است، گفت: با تربیت کنشگر رسانه‌ای باید بتوانیم آگاهانه و هوشمندانه در فضای مجازی حضور یابیم.

، احمد کارخانه  در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه پرفسور معتمدنژاد در استان گفت: پرفسور معتمدنژاد بزرگمردی از خطه خراسان جنوبی است که به حق عنوان پدر را در حوزه علم ارتباطات دارد.

وی با بیان اینکه پرفسور معتمدنژاد یک معلم واقعی و متواضع بود که در شرایط بحرانی طلایه‌دار حفظ و نگه‌داری رشته علوم ارتباطات در ایران بود، افزود: تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای علوم ارتباطات حاصل و مدیون خدمات بی‌شائبه پرفسور معتمدنژاد بود.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: پرفسور معتمدنژاد از پیشگامان حوزه حقوق ارتباط جمعی و از مدافعان جدی و علمی بحث حرفه‌گرایی در روزنامه‌نگاری بود.

کارخانه در ادامه تصریح کرد: پدر علم ارتباطات ایران به شدت به دنبال ایجاد نظام حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود و هنوز هم پیش‌نویس‌های ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است که باید این نظام محقق شود.

وی با بیان اینکه نقش ارتباطات در توسعه براساس الگوهای بومی و جهانی محلی مورد تأکید پرفسور معتمدنژاد بود، گفت: امروز اندیشه‌های پرفسور معتمدنژاد روشنگر راه فعالان نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و قطعاً عملیاتی شدن نقش ارتباطات در توسعه را با همگانی کردن دانش مواجه با رسانه‌ها و پیام‌های رسانه‌ای تسریع خواهد کرد.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: سازمان فضای مجازی بسیج در حوزه افزایش توانمندی‌های مواجه با رسانه و پیام‌های رسانه‌ای  و جنگ شناختی که هم اکنون درگیر آن هستیم برنامه‌های مشخص و عملیاتی دارد.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز به‌صوت روزانه متناسب با دنیا جدید رسانه‌ای راهبردهای جهانی محلی برگرفته از اندیشمندان بزرگ همچون پرفسور معتمدنژاد فعالیت می‌کنند.

کارخانه تأکید کرد: سازمان فضای مجازی بسیج افق‌های بالاتری به خصوص در اهمیت ارتباطات در توسعه مدنظر دارد که برای خراسان جنوبی به شدت لازم است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی رسانه خود یک نوع ارتباطات است که باعث می‌شود توسعه را در این استان خراسان جنوبی شاهد باشیم

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج خاطرنشان کرد: جایزه ملی پرفسور معتمدنژاد بیانگر اهمیت این راه با بهره‌گیری از اندیشه‌های عالمان این حوزه است و باید چشم‌های یاس و ناامیدی را با پاسخگویی به القائات، شبهات، شایعات و ابهامات از بین ببریم.

کارخانه متذکر شد: با تربیت انسان‌های کنشگر رسانه‌ای باید ظرفیت‌سازی‌هایی را به‌صورت داوطلبانه و با الگوسازی مناسب انجام دهیم که بتوانیم آگاهانه و هوشمندانه در فضای مجازی حضور پیدا کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور