مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تکلیف و ماموریت اصلی فعالان رسانه در گام دوم انقلاب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

علی فرخنده  در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه پرفسور معتمدنژاد و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره  با تأکید بر لزوم توجه و پرداختن به چهره‌های ماندگار، مفاخر و مشاهیر استان، گفت: برگزاری رویداد جشنواره ملی سواد رسانه جایزه ملی پروفسور معتمدنژاد در دو بخش آموزش و جایزه برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: ۷۲۶ اثر در بخش تولیدات ویدئویی، پرده‌نگار، کتاب، مقاله، هنرهای تجسمی و پوسترهای مفهمومی به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۷۱ اثر در ارزیابی  و پیش داوری که انجام شد حائز پذیرش دبیرخانه در بخش رقابت شدند و با نظر داوران امروز هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

فرخنده با باین اینکه در همه شهرستان‌ها دوره آموزشی سواد رسانه برگزار شد، تصریح کرد: محورهای بخش آموزشی این جشنواره شامل تربیت رسانه‌ای، تغییرات نسلی و فضای مجازی، هوش مصنوعی و آینده رسانه، شناسایی و مواجهه با اجبار جعلی، حکمرانی در جامعه شبکه‌ای، مسئولیت اجتماعی و اخلاق رسانه همچنین شیوه تدریس سواد رسانه‌ای بود.

وی بیان کرد: این جشنواره آغازی برای حرکت‌های جدید، فناورانه، باخلاقیت، مبتنی بر نیاز روز و با هوشمندی در راستای هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکلیف و ماموریت اصلی فعالان رسانه در گام دوم انقلاب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است، افزود:  پرداختن به امیدآفرینی در جامعه توسط فعالان رسانه‌ای ضلع اصلی شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

فرخنده بر ضرورت بالا بردن سطح سواد رسانه در جامعه تأکید کرد و گفت: باید عموم مردم به این سطح از تشخیص دقیق در حوزه سواد رسانه‌ای برسند که هر مطلبی نیاز به بازنشر ندارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور