مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از ۶۰ خدمت تخصصی در کانون پرورش فکری استان ارائه می‌شود که برجسته ترین آن کتاب و کتاب‌خوانی است.

مهدی مظهری  در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک اظهار کرد: کارگاه‌های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متناسب با نیاز روز برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

وی به عضویت ۱۹ هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بازی‌های بومی و محلی از دیگر خدمات کانون پرورش فکری بوده و در تمامی مراکز بازی‌های فکری هم مد نظر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه واحد مکاتبه ای کانون پرورش‌ فکری هم برای اعضایی راه اندازی شده که نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند ادامه داد: این واحد بیش از ۱۷۰ عضو در سطح استان دارد.

وی ۶ تا ۱۸ سال را بازه سنی برای ورود به کانون پرورش فکری عنوان کرد و گفت: مخاطب و نوجوان محوری از ویژگی‌های برجسته کانون پرورش فکری است و تلاش می‌کنیم نیازهای روز این قشر را شناسایی کنیم.

مظهری یادآور شد: ورود به بازی‌های نوجوان پسند، اردوهای تخصصی و اقدامات علمی از جمله برنامه‌های کانون برای این گروه سنی است.

وی یکی از برنامه‌های پیشرو را راه اندازی کانون‌های فناورهای نوین ایران عنوان کرد و گفت: به زودی کانون فناوری‌های نوین ایران تاسیس می‌شود که کودکان از سنین کودکی با فناوری آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: راه‌اندازی این کانون در استان مستلزم تامین ساختمان تخصصی و استاندارد است که در این مسیر خیران می‌توانند ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه از بین ۱۵ اثر راه یافته به جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری یک اثر مربوط به خراسان جنوبی بوده است عنوان کرد:جشنواره ملی قصه گویی نیز امسال از شهریور شروع و تا اوایل دی ادامه دارد که نوجوانان می‌توانند نقش جدی تری داشته باشند.

مظهری با بیان اینکه لازم است به‌جای سرگرمی‌های وابسته به تکنولوژی مانند تلفن همراه و توجه به تشریقات در تربیت او، به عنوان والدین برای کودک وقت بگذاریم، تصریح کرد:جشن هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۱۸ مهر در محل غرفه‌های فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه موضوع کودک تغییرات زیادی داشته و باید ویژه دنبال شود، افزود: شعار هفته ملی کودک امسال «برای کودکان برای آینده» بوده و معتقدیم برای کودکان باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و نسبت به هفته کودک حساسیت داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: هزار برنامه تخصصی کودک و نوجوان در سطح استان برگزار می‌شود و ۱۲ مرکز ثابت در استان برگزار کننده جشن هفته کودک هستند.

وی با بیان اینکه چهار برنامه شاد محوری برای هفته کودک پیش بینی شده که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود اظهار کرد: همچنین تلاش داریم توجه جامعه را به سمت کودکانی که نیاز ویژه دارند سوق می دهیم.

۱۴ تا ۲۰ مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور