مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اعضای بدن یکی از مصدومان حادثه معدن طبس با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

 محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در تشریح این خبر گفت: “میثم معینی” که بعد از بستری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس به شهر یزد اعزام شده بود، طی چند روز گذشته زندگی نباتی داشت.

وی اظهار کرد: با احتساب این کارگر فداکار معدنجو، شمار جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۵۱ نفر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متوفیان حادثه معدن زغال سنگ شامل ۴۹ نفر در محل معدن، یک نفر مرگ مغزی و یک نفر هم با زندگی نباتی در بیمارستان بوده است.

وی گفت: همچنین اکنون پنج نفر دیگر از مصدومان در بیمارستان و تحت درمان هستند.

آخوندی ادامه داد: از این پنج نفر، یک نفر برای ادامه درمان به مشهد اعزام شده، یک نفر در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بستری است و سه نفر هم در بیمارستان یزد تحت درمان هستند.

حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی ۲ نفر، شمار جانباختگان به ۵۱ نفر رسید.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور