مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در اختتامیه جشنواره ملی شعر آئینی ابن‌حسام خوسفی، با بیان اینکه برای استمرار خط‌مشی بزرگانی چون ابن‌حسام باید فرزندان این دیار ادامه‌دهنده راه او باشند، گفت: «این امر با همکاری ارگان‌هایی چون جهاددانشگاهی در معرفی مفاخر رقم می‌خورد».
🔹 فرخنده، با بیان اینکه آنچه که در برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته براساس سند تحولی است که تیرماه ۱۴۰۱ تنظیم شده است، افزود: «پس از بررسی‌های انجام شده ۶ طرح به‌قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردید که ۴ طرح مورد تأیید قرار گرفت».
🔹 وی، ادامه داد: «یکی از این ۴ مورد، طرح خاوران است که در این طرح بخش‌های مختلفی چون بزرگداشت شاعر آئینی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی اجرایی می‌شود».
، فرخنده، با بیان اینکه کنگره ملی ابن حسام خوسفی در سه بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری و بخش اختتامیه در دستور کار است، افزود: «۲۳ عنوان مقاله در قالب کتاب چاپ می‌شود و تصویرسازی ۳۰ اثر از اشعار ابن‌حسام خوسفی و ۲۰۰ اثر خوشنویسی از اشعار این شاعر آئینی توسط هنرمندان برجسته استان تولید خواهد شد».
🔹 وی، با اشاره به راه‌اندازی چهارمین دفتر انجمن مفاخر در استان، گفت: «برگزاری کارگاه‌های تربیت ۱۸۰ شاعر آئینی با حضور اساتید برجسته در دستور کار است؛ اختتامیه کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی ۲۸ آبان ماه امسال همزمان با سالروز وفات وی برگزار می‌شود».

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور