فرماندار خوسف گفت: جشنواره کویرنوردی و سافاری آذرماه امسال بصورت استانی در جنگل نخاب این شهرستان برگزار می شود.

محمد شفیعی  جنگل نخاب به وسعت حدود ۶ کیلومتر پوشیده از نیزارهای سر به فلک کشیده است و چند خانواده عشایری نیز در آن ساکن هستند.
وی ادامه داد: جنگل نخاب در فاصله ۸۰ کیلومتری خوسف مرکز این شهرستان دارای طبیعت بکر و دارای جذابیت های ویژه ای است که در راستای معرفی این منطقه کمپ عشایری در آن ساخته می شود.
فرماندار خوسف با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت های مهم است که می تواند به افزایش درآمد روستائیان و افراد بومی کمک شایانی کند گفت: با هدف معرفی و جذب گردشگر و استفاده از مصالح بومی برای اسکان مسافران استراحتگاهی در این منطقه ساخته خواهد شد.
وی اظهار داشت: صنایع قدیمی منطقه سفال گری (کوزه گری) در روستاهای شاهزیله (مهدیه) و کوشه، توبافی در روستاها و بخصوص شهر خوسف از گذشته های دور شهرت داشته که به دلیل بی توجهی و دنبال نکردن این حرفه تا حدود زیادی از رونق افتاده است.
شفیعی از ورود موسسه های خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای احیای صنایع قدیمی در خوسف خبر داد و یادآور شد: این موسسات، مقدمات لازم برای ۴۰۰ نفر کار آموزش ، تجهیز کارگاه های خانگی و خرید محصولات برنامه ریزی کرده اند.
وی با اشاره به بافت تاریخی خوسف که قدمت دارد افزود: مسجد جامع، آرامگاه ابن حسام و خانه های قدیمی یکی از منحصربفردترین بافت های تاریخی کشور را داراست که برای احیای این بافت ۸ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرماندار خوسف یادآور شد: در بحث گرشگری مذهبی نیز خوسف دارای ظرفیت های بسیار زیادی است به عنوان نمونه بقاع متبرکه مزار شاه سلیمان علی، مزار نصرآباد سلطان ابوالقاسم بن موسی بن جعفر، مزار گیو، مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر سالانه افراد زیادی برای زیارت آنها به شهرستان خوسف سفر می کنند.
شفیعی گفت: روستاهای هدف گردشگری خور و آرک، وجود جاذبه های طبیعی همچون دق و کویر اکبرآباد از دیگر ظرفیت های گردشگری خوسف است.
وی ادامه داد: قرار گرفتن خوسف در مسیر تردد محور شرق کشور و تردد چند هزار ماشین باربری، نزدیک بودن به مرکز استان و همچنین وجود مجموعه ای جاذبه های گردشگری می توان با استفاده از این ظرفیت ها اقتصاد این شهرستان را متحول کرد.
شفیعی افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت خوسف در امر کشاورزی و دامداری مشغول است و از طرفی خشکسالی های ۱۹ ساله خراسان جنوبی که اقتصاد این قشر را با مشکلاتی مواجه کرده، تنها راه اشتغالزایی در این شهرستان گردشگری است که امیدواریم با اقداماتی که در یکسال گذشته شروع شده، اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.
خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله