علی محدثی نژاد  مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۷۶ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارتی تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ویژه نوروز و ماه رمضان شناسایی شده است.

علی محدثی نژاد افزود: طرح نظارت بر بازار شب عید و ضیافت ماه رمضان در ۲ مرحله اجرا شده که مرحله اول از ۱۵ اسفند تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم طرح از اول تا ۲۱ فروردین است.

وی عنوان کرد: ۱۱۲ تیم گشت فعال شده و تا امروز ۴۳۴ مورد بازرسی از اصناف انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۷۶ واحد صنفی متخلف گفت: ۱۱ پرونده شکایت تشکیل شد و متخلفان به سه میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۹۴۱ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

وی یادآور شد: مسئولیت بازرسی و کنترل بازار برعهده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و سازمان تعزیرات حکومتی، مرجع رسیدگی به تخلفات را در کنار این بازرسی‌ها برعهده دارد.

محدثی نژاد گفت: تعزیرات حکومتی با استقرار رئیس شعب رسیدگی و برگزاری گشت‌های سیار به صورت میدانی در مورد تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی و احتکار با تمرکز بر مراکز عمده خرید و فروش و نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: نقاط تمرکز و جامعه هدف این طرح در مرحله اول مراکز توزیع کالاهای اساسی، مراکز عمده خرید و عرضه کالا و خدمات شامل میادین میوه و تره‌بار، شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیت‌های هوایی، ریلی، زمینی، مجتمع‌های تجاری، قنادی‌ها، مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی، انبارها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه‌ها، قالیشویی‌ها، صنوف لباس و کیف و کفش بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در مرحله دوم علاوه بر اهداف مرحله اول مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها و هتل‌ها، اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی، مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز فروش آش رشته، حلیم و زولبیا و بامیه مد نظر است.