مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مشکلی به لحاظ تامین سوخت مایع و گاز در استان نداریم اما مدیریت مصرف انرژی برای گذر از روزهای سرد سال ضروری است.

محمدعلی آخوندی  افزود: بعد از بحران سرما در زمستان سال گذشته، چندین جلسه مدیریت و برنامه ریزی برای تامین سوخت مورد نیاز استان برگزار شده و تاکید بر این بوده است که دستگاه‌های اجرایی آمادگی وضعیت مشابه سال قبل را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به وضعیت مصرف گاز در کشور لازم است همه بخش‌های تولیدی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی به امکانات سوخت دوم مجهز شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم مکلف شده سوخت مورد نیاز برای ذخیره سازی واحدهای صنعتی و اداری که موتور دیزل دارند را فراهم کند تا زمستان سال جاری با برنامه اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت کاهش فشار گاز، اولین قطعی در ادارات خواهد بود گفت: علاوه بر این کارگروه تخصصی استانی مدیریت سوخت و انرژی اولین بار در استان تشکیل و تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی نسبت به ذخیره سازی سوخت حساس‌تر عمل کنند.

آخوندی افزود: گاز مایع برای استفاده رستوران‌ها نیز پیش بینی شده و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید برنامه ریزی لازم در زمینه تامین سوخت خوابگاه‌های دانشجویی و دانش آموزی را داشته باشند.

وی گفت: نشستی هم برای برنامه ریزی کلان با حضور استاندار طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و از مرداد امسال تاکنون حدود هشت جلسه برای برنامه ریزی مدیریت سوخت و انرژی در استان برگزار شده و امیدواریم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و صنایع در حد انتظار باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط استان از لحاظ برودت هوا در حال حاضر حاد نیست اما از آنجایی که استان‌های بالادستی با بارش برف و سرما مواجه هستند احتمال تاثیرپذیری خراسان جنوبی وجود دارد لذا باید خطر را جدی گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره سازی و فشار گاز خراسان جنوبی مشکلی ندارد اما پیش بینی‌های لازم باید انجام شود.

 

 

جلسه کمیته تخصصی سوخت و انرژی استان در پی هشدارهای اداره کل هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دمای هوا امروز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد.

آخوندی در این جلسه تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کافی برای گذر از شرایط اضطرار را داشته باشند و در این زمینه آموزش به همکاران مرکز استان و شهرستان‌ها طبق ماده سه قانون مدیریت بحران کشور ضروری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور