-استاندار خراسان جنوبی گفت: چرخ توسعه استان در جاهایی که دچار حاشیه می شود خوب نمی چرخد.

جواد قناعت  در جلسه دیدار فرماندار، بخشداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و معتمدین شهرستان بشرویه، به ظرفیت‌های استان اشاره و اظهار کرد: برای بهره برداری هر چه بیشتر و بهتر از این ظرفیت‌ها باید نسبت به جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری اقدام کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور ترغیب سرمایه گذاران به حضور و فعالیت در استان باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم را فراهم نمائیم.

به گفته وی؛ استفاده از هلدینگ های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ به جهت دارا بودن اهلیت و صلاحیت لازم، در اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، اتحاد و همبستگی را شرط موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: وحدت رویه، سرعت عمل در کار را بیشتر می‌کند و در نتیجه بخشی اقدامات نیز مؤثر است.

قناعت متذکر شد: چرخ توسعه در جاهایی که دچار حاشیه می‌شوند، خوب نمی چرخد و با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مناطق مختلف استان، به تشریح دلایل مؤثر در عقب ماندگی‌های خراسان جنوبی پرداخت و اظهار کرد: بخشی از این مشکلات از پهناوری خراسان بزرگ نشأت می‌گیرد و آن زمان که منطقه ما در جنوبی این استان واقع شده بود که کمتر دیده می‌شد.

به گفته وی؛ بخشی از مشکلات هم به نگاه‌های لیبرالی و تکنوکراتی حاکم بر کشور که رفع مشکلات را به بیرون گره زده بود، بر می‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، نگاه انقلابی و جهادی بر کشور حاکم شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای کار و کوشش بر دولت حاکم است و با نگاه عادلانه، خدمات توزیع می‌شود.

قناعت با تأکید بر اینکه کشور، پویا و زنده است، تصریح کرد: همین که مردم می‌توانند به راحتی با رئیس جمهور و مدیران در ارتباط باشند و بی واسطه از مشکلات خود بگویند، نشان از بالندگی کشور دارد.

وی تأکید کرد: نگاه حاکم بر کشور، نگاه مساعدت و کمک و رفع مشکلات است که بسیار امیدوار کننده می‌باشد.

به گفته وی؛ این تکلیف و وظیفه مدیران است که برای رفع مشکلات مردم برنامه داشته باشند و مسائل را به طور ویژه و با جدیت پیگیری نمایند.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اشاره کرد و گفت: اهتمام دشمن بر این است که با ترویج یأس و ناامیدی، انتخابات را به حاشیه ببرد.

قناعت با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات‌های گذشته، اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های معاندان، مردم ما به ویژه در خراسان جنوبی با مشارکت بالا در انتخابات شرکت کرده اند و هیچ گاه مشکلات را به نظام گره نزده اند.

وی تأکید کرد: این وظیفه تک تک ماست که به گونه‌ای اقدام کنیم که بهانه دست دشمن ندهیم و فرصت سو استفاده را از بدخواهان نظام بگیریم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به موارد مطرح شده در جلسه اشاره کرد و دستورات لازم برای رفع و پیگیری آنها را به حوزه‌های متولی صادر نمود.

قناعت اظهار کرد: این موارد بسته به موضوع از سه محل مصوبات سفر، تفاهم نامه استانداری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اعتبارات استانی، پیگیری خواهند شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور