?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال فرآورده های نفتی از رفسنجان به بیرجند و مشهد به طول ۹۸۰ کیلومتر تصویب شد که مهمترین اولویت وزارت نفت است.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در نشست بخشداران استان، اظهار کرد: دو سال گذشته در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ رأی پر معنای مردم به دولت مردمی رقم خورد، اگر مردم رای دادند و کاری در دولت انجام شده، مردم باید آثار آن را در سرنوشت خود ببینند.
?وی با بیان اینکه بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت بوده و زمانی که روحیه نشاط در مردم ایجاد می شود و مردم می‌بیینند که رأی آنها بی تأثیر نیست در انتخابات مجلس هم شرکت می‌کنند، افزود: اگر دولتی کار نکند از نظر سرمایه اجتماعی مردم، دچار خسران می شود و بالعکس زمانی که دولتی مستقر و پای کار است مسئولان و بخشداران باید به عنوان زبای گویای دولت هم خودشان کار کنند و هم در مقیاس استانی و کشوری تأثیر گذار باشند.
?به گفته وی؛ دولت با طرح نهضت ملی مسکن خدمت بزرگی را می خواهد انجام دهد، حداکثر پرداخت اقساط برای طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ درصد حداقل حقوق کارگران تعیین شده یعنی ماهانه حداکثر دو میلیون و ۸۰۰ تومان تا دهک های پایین هم بتوانند متقاضی نهضت مسکن باشند.
?معاون استاندار با بیان اینکه ما در مسئولیت حاکمیتی خودمان وظایف سنگینی داریم، گفت: دولت سال ۱۴۰۰ مستقر شد و استان سومین مقصد سفر های رئیس جمهور بود که مصوب شد گاز رسانی به روستاها تا هفته دولت به اتمام برسد، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون فقط در حوزه گازرسانی حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
?عباس زاده ادامه داد: گازرسانی به همه روستاهای استان انجام شده که فوق العاده است و هزار روستای بالای ۲۰ خانوار ما از نعمت گاز بهره مند شدند.
?وی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ روستاهای استان با تانکر آبرسانی می شوند که دولت مهرماه، طرح آبرسانی به روستاها را تصویب کرد و در شروع کار با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کار را شروع کرد و هم اکنون روستاهای در دست اقدام پیشرفت خوبی دارند و این پروژه در کشور ۳۸ درصد و در استان ۵۶ درصد پیشرفت دارد.
?به گفته وی؛استان در نهضت آبرسانی نسبت به متوسط کشور وضعیت خوبی دارد و با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تا پایان دولت، پایان آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را هم شاهد خواهیم بود.
?معاون استاندار با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان طرح مهم و جدی دولت برای خانه دار شدن مردم دنبال می شود و استان در واگذاری زمین به مردم رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: در مجموع عملکرد طرح در استان تا پایان کار رتبه سوم را داریم، در این طرح که نیاز اساسی مردم است اقدامات خوبی انجام شد و زمین در همه شهرستان ها به جز بیرجند به صورت ویلایی تحویل مردم می دهیم.
?به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ کیلومتر راه استان آسفالت شد که پیش بینی می شود به هزار کیلومتر راه افزایش یابد، این مهم با دولت های قبل قابل مقایسه نیست.
?عباس زاده با ذکر این نکته که در سفر اول و دوم توجه ویژه به فاضلاب شهرها شد، اظهار داشت: فاضلاب خوسف، سربیشه، فردوس و بیرجند در دستور کار قرار گرفت، هزار میلیارد تومان با شرکت فولاد و وزارت نیرو برای فاضلاب قاین قرارداد منعقد کردیم تا آب کارخانه فولاد از محل چرخه فاضلاب قاین تأمین شود و واحد تولید شمش فولاد قاین هم در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
?معاون استاندار با بیان اینکه انتقال آب دریای عمان پروژه بسیار مهمی برای استان است که باید تا پایان دولت به نتیجه برسد، گفت: در فاز اول ۶۰ میلیون متر مکعب آب سهم استان خواهد بود و در فاز بعدی تا سه برابر این رقم افزایش خواهیم داشت.
? به گفته وی؛ ذخایر آب استان ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که به استان کمک شایانی خواهد کرد، در کنار این طرح آبرسانی از خلیج فارس هم در دستور کار دولت است.
? عباس زاده افزود: در سفر دوم رئیس جمهور دو مصوبه به مقدار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین آبرسانی به شهرهای دارای تنش و تکمیل و بهره برداری از سدهای تغذیه مصنوعی در سطح استان داشتیم که بی نظیر است.
?به گفته وی؛ دولت برای راه آهن در سفر دوم قول داد و درعرض همین ۶ ماه گذشته اقدامات پر حجمی انجام شد که جشن فوق العاده ای می طلبد چرا که آثار اقتصادی آن برای جمهوری اسلامی و استان و برای توسعه منطقه زیاد است و بعد از بندر عباس، هیچ پروژه ای به بزرگی و قدرت این راه آهن بیرجند، زاهدان و مشهد نداریم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور