معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کمتربرخوردار خراسان جنوبی در حال اجرا است که در ۱۰ شهرستان تقسیم بندی شده‌اند.

، سید محمدرضا طالبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع محلات کم‌برخوردار اظهار کرد: طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کم برخوردار در این استان اجرایی شده و دستگاه‌های متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر دستگاه های خدمات رسان وظایف محوری دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود:طرح توانمند سازی محلات کم برخوردار با هدف محرومیت زدایی در استان به اجرا در آمد که ابعاد اقتصادی، فرهنگی، آموزش و سایر حوزه‌ها را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم افزایی و همگرایی تمامی دستگاه های ذیربط نیز در روند اجرای این طرح حایز اهمیت است اظهارداشت: ارتقای تاب آوری، حفظ کرامت انسانی و جبران خسارات وارده از ناحیه فقر و آسیب‌های اجتماعی، کمک به بازاجتماعی شدن افراد آسیب دیده و حذف موازی کاری بین همه عناصر از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره)محوریت کار را در ۹ محله این استان بر عهده گرفته و فعالیت‌ها به پنج مرکز نیکوکاری محول شده است.

وی تعیین محدوده خدمات رسانی و گردآوری اطلاعات جمعیتی محلات مشمول طرح را از اقداماتی برشمرد که در جریان طرح توانمند سازی انجام گرفته است.

طالبی بیان کرد: در بخش‌های فرهنگی، سلامت ، بهداشت و درمان، شناسایی استعدادهای برتر، عمران و مسکن از اقداماتی بوده که در قالب طرح توانمند سازی محلات کم برخوردار توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است.

وی یادآور شد: بهزیستی خراسان جنوبی هم از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در قالب این طرح برای محله موسی بن جعفر آغاز کرد و اکنون ۱۰ محله را در پنج شهرستان تحت پوشش قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی توجه به مسایل فرهنگی را لازمه اجرای درست طرح توانمندی در محلات محروم عنوان کرد و افزود:شناسایی مشکلات جامعه هدف به طور دقیق مورد انتظار است تا دستگاه‌های محور بتوانند برنامه‌های خود را بر مبنای آن عملیاتی کنند.

وی گفت: قرارگاه تحول اجتماعی نیز از دیگر مجریان طرح توانمندی سازی محلات کم برخوردار است که در منطقه الهیه بیرجند برنامه‌های اثربخشی را اجرایی کرده است.

طالبی با اشاره به حضور رئیس جمهور در محله موسی بن جعفر بیرجند و بازدیدهای مکرر استاندار خراسان جنوبی از این محله افزود: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای مشکلات احصا شده انجام گرفته اما مکانی برای نگهداری، ساماندهی و اشتغالزایی زنان آسیب دیده در نظر گرفته شده که نیاز است با تامین ۲ میلیارد تومان اعتبار مناسب سازی لازم انجام گیرد.

وی گفت: طرح‌های زیادی برای تسهیلات مشاغل خرد به بانک‌ها معرفی شده اما به خاطر نبود اعتبار معطل مانده اس

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور

ت.