?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات، از مهمترین رویدادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است.
طالبی با بیان این مطلب در جلسه آسیب شناسی و بررسی انتخابات، خاطرنشان کرد: انتخابات باید به نحو احسن، بدون حاشیه و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.
?وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که زمینه و بستر لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات فراهم کنیم.
?معاون استاندار با بیان اینکه جوامع غربی و استکبار جهانی تحولات ایران را رصد می کنند، اظهار داشت: قطعاً دشمنان برای کاهش حضور مردم در انتخابات تلاش خواهند کرد و وقتی حضور مردم در انتخابات و سایر صحنه ها حداکثری باشد آنها از موضع خود عقب نشینی می کنند.
?طالبی با تأکید بر اینکه در انتخابات عمل در چهارچوب قانون بسیار مهم است، تصریح کرد: قانون باید برای همه دست اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران فصل الخطاب باشد و همه طبق وظیفه ای که قانون تعیین کرده اقدام نمایند.
?وی تعامل، هماهنگی و همکاری بین مجموعه های اجرایی و نظارتی را مهم برشمرد و تأکید کرد: این دو حوزه مکمل یکدیگرند.
?معاون استاندار بر آموزش مستمر عوامل انتخابات، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و نیز شناسایی و بررسی آسیب ها و نواقص انتخابات گذشته و اقدام برای رفع یا کاهش آنها تأکید نمود.
?طالبی، آسیب شناسی انتخابات های گذشته را ضروری خواند و ادامه داد: بررسی نقاط فاقد پوشش آنتن دهی تلفن همراه و پیگیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع نقاط کور و آماده نمودن زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
?وی، لزوم توجه به مسائل ایمنی تجهیزات و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی(حفاظت فیزیکی و حفاظم نرم افزاری) و شناسایی افراد با تجربه برای بکارگیری در هیئت های اجرایی و شعب اخذ رأی را نیز ضروری خواند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور