?”امروز مهندس ایرانى، به خود می‌بیند که بسازد، تولید کند، ایجاد کند، به کار بگیرد و برتر از دست هاى دیگر، دستى را در عرصه ظاهر کند… این نظام الان در زمینه‌هاى صنایع نو ؛ «نانوتکنولوژى » و صنایعى از این دست، که اینها از صنایع نوى دنیاست، تقریباً دوش به دوش صفوف اول دارد حرکت می‌کند و دارد کار می‌کند. اینها کارآمدى نظام است”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

?نقش تاریخی دانشمندان مسلمان و به ویژه ایرانیان در پیشرفت علوم پایه بر هیچ کس پوشیده نیست، نمونه و مصداق عینی این اتفاق میمون، وجود دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، از بزرگترین چهره های علمی ایران و جهان اسلام است که در تمام دنیا به عنوان مهندسی سیاستمدار، نویسنده‌ ای مبتکر، حکیمی منجم، ریاضیدانی اهل معرفت و فیلسوفی بی‌نظیر بلند آوازه بوده و آثار ارزنده ای از علم و هنر خود بر جای گذاشته است.
?زادروز این دانشمند فرهیخته که در تقویم مناسبت های ملی ایران اسلامی، «روز مهندس» نام گرفته، فرصتی برای پاسداشت آن عزیزانی است که واژه “ما می توانیم” را به معنای واقعی کلمه تفسیر نموده و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تکیه بر توان علمی، تخصص و تبحر خود، سدهای تحریم و محدودیت را در نوردیده اند و با خلاقیت، نوآوری و بهره گیری از علم و دانش بومی، ضمن حفظ و اعتلای میراث نیاکان این سرزمین، حرکتی رو به جلو را در راستای پیشرفت ایران اسلامی و ساختن آینده ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم در پیش گرفته اند.
?اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه‌ مهندسان شهید، دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی و نام‌آوران این عرصه؛ فرارسیدن «روز مهندس» را به همه مهندسان متخصص و متعهد ایران اسلامی به ویژه در استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و توفیق خدمت را از درگاه ایزد تعالی برای همه این عزیزان مسئلت دارم.
?امید که با تمکین از منویات مقام معظم رهبری، بتوانید “در بخش های مختلف کشور، مسئله «ما می توانیم» را در عمل به مردم نشان دهید و با شناخت خلأها و نیازهای کشور، به سمت انجام کارهای نکرده و بر زمین مانده بروید”، ان شاء الله.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

 

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور