امام جمعه موقت بیرجند گفت: همه ما وظیفه داریم واقعه ۱۳ آبان و ابعاد دشمنی آمریکا با ملت ایران را برای جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان بازخوانی کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که پس از راهپیمایی ۱۳ آبان در مسجد امام حسین (ع) اقامه شد، افزود: به عنوان افرادی که خدا ما را در این مسیر نورانی قرار داده وظیفه داریم این مسائل را برای نسل جوان تشریح و تبیین کنیم.

وی بیان کرد: جریان غرب، غرب‌گرایان، آمریکای خبیث و صهیونیسم بین‌الملل با همه وقاحت به فرموده مقام معظم رهبری در اوج بی‌شرمی‌ هنوز هم ادعا می‌کنند که دوستدار ملت ایران هستند و این نگاه مریض و جاهلانه و از روی غرض‌ورزی و کینه بسیار خطرناک است که طمع بسته‌اند با این جملات مردم را به سمت خود بکشانند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب به اجمال جنایت‌های این جریان خبیث را بازخوانی کرده‌ و فرموده‌اند، شما در این چهار دهه چه کاری می‌توانستید علیه ملت ایران انجام دهید که نکردید.

وی اظهار داشت: حمایت از تجزیه‌طلبان، راه‌اندازی ترورهای متعدد و کور، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ما با حدود ۳۰۰ سرنشین، تحریم ملت ایران از اوایل انقلاب تاکنون، شهادت سردار سلیمانی در حالی که نه تنها سردار قهرمان ملت ما بلکه قهرمان منطقه بود، حمایت از قاتلان دانشمندان هسته‌ای، حبس میلیاردها دلار از دارایی‌های ملت و حمایت از فتنه‌گران که به فرموده رهبری در همه شرارت‌ها پای دولت آمریکا را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امروز هر جا خطر، نارسایی و شر وجود دارد اصل، فرع، ریشه و هسته مرکزی آن آمریکایی‌ها هستند که خیلی اساسی و قابل توجه است.

وی افزود: ملت عزیز ایران گوش به فرمان امام بودند و امروز هم به ولی فقیه زمان توجه دارند لذا موفقیت‌های زیادی تاکنون داشته‌ایم و توجه به فرمایشات رهبری امری ضروری و واجب است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی به معظم‌له شعار می‌دهیم آماده‌ایم یا به شعار لبیک یا حسین توجه داریم پس وظیفه داریم به شعارهای خود توجه کرده و به آن عمل کنیم اما در این زمینه مقداری عقب هستیم.

وی عنوان کرد: به فرموده معظم‌له، آمریکا همان آمریکای سابق  است اما شیوه‌های دشمنی او پیچیده‌تر شده، امروز دشمن در عرصه نظامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما ابعاد جنگ پیچیده شده و وظیفه داریم ابعاد آن را بیش از پیش برای جوانان روشن کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: بنا بر اعلام خودشان گزینه تحریم‌ها نتوانسته به ملت ایران ضربه بزند لذا تنها راه باقیمانده برای حمله به ایران و جوانان استفاده از فضای مجازی و تبلیغات ۲۴ ساعته و مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: به گفته خودشان تاکید کردند باید با تبلیغات رسانه‌ای هویت مردم ایران به‌ویژه جوانان را متحول و کاری کنیم آنها از هویت ایرانی اسلامی خود فاصله بگیرند تا جایی که می‌توان با شایعات عجیب و غریب اذهان ایرانی‌ها را بمباران و در فضای رسانه‌ای اذهان مردم را پرآشوب و آشفته نشان داد تا نتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: مقام معظم رهبری در جواب آنها فرمودند در این جریان ملت ایران به دهان دشمن ‌زد و با استراتژی بزرگ آماده‌سازی جهان برای حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) باید تلاش کرد که رگ حیات اینها قطع شود.

وی افزود: نکته دوم مورد تاکید مقام معظم رهبری اینکه آمریکای ۲۸ مرداد عربده‌کش به عنوان استکبار جهانی دیگر پرطمطراق نیست بلکه ضربه‌خورده‌ای است که نان تبلیغات، رسانه و تشرهای خود را می‌خورد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: در مقابل جنگ فرهنگی، حمله نظامی معنا ندارد بلکه هوشیاری، بصیرت و تیزبینی می‌طلبد، چون این مساله بسیار ظریف است و فتنه‌ها پیچیده می‌شود لذا برای عبور از این فتنه‌ها باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

وی گفت: امروز عناصر انقلابی در راس هر سه قوه هستند و بدنه‌ها کم و بیش مریضی دارند اما حرکت رو به رشد است و تقاضا داریم فرمایشات معظم‌له برای خانواده‌ها و نسل جوان مطالعه و بازخوانی شود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: فرمایشات رهبری از روضه عادی به مراتب بالاتر است آنچه به روضه‌ها، مجالس، انقلاب و زندگی ما هویت می‌دهد و در نهایت ما را سرافراز خواهد کرد عمل به فرامین نایب امام زمان (عج) است.

وی گفت: امروز در جنگ نرم و سخت توقع از مسلمانان این است با آماده‌باش بزرگ برای یک جهاد بزرگ و مقدس جهانی آماده شویم لذا وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌هایی که با فکرها کار می‌کنند، توجه ویژه داشته باشند.