مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب پیرامون اهمیت ماندگاری دفاع مقدس، نیاز است فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از زبان شعر و هنر به نسل جدید منتقل شود‌.
علی فرخنده، در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبریک هفته وحدت بیان کرد: ماندگاری دفاع مقدس کلیدواژه اخلاص بوده و چون اخلاص دارای نورانیت الهی است، اراده دشمنان در جنگ تحمیلی به نتیجه ای نرسید.
وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبری، اگر دفاع مقدس درست روایت نشود، نسل های آینده می گویند افسانه ای بیش نبوده است؛ اظهار کرد: برای انتقال دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان باید از قالب شعر و هنر که ماندگار است، استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت راه اندازی شورای توسعه شعر استان بیان کرد: این شورا به دنبال تربیت شاعران جوان، شناسایی و استعداد یابی دانش آموزی و دانشجویی بوده که همکاری هر چه بیشتر از سوی شاعران را می طلبد.
گفتنی است؛ در راستای اجرای این جشنواره، ۲۲۴ اثر از اواخر مرداد تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با رای هیئت داوران «حبیب حاجی پور، جعفر عباسی، حسنا محمد زاده، مرتضی حیدری آل کثیر»، «مهشیدملکی زاده از شهرستان طبس و جواد صفری از شهرستان سرایان» مشترکاً مقام دوم و «حمید رضا نظری از شهرستان طبس» مقام سوم را کسب کرده و هفت نفر هم شایسته تقدیر شناخته شدند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور