#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: در راهپیمایی اربعین حسینی امسال ۵۲ موکب استان به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

 جواد قناعت   در دیدار با رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: از مجموع ۵۲ موکب خراسان جنوبی در زمان برگزاری اربعین، ۴۴ موکب در کشور عراق و هشت موکب در داخل استان در زمینه خدمت‌رسانی به زائرین فعال خواهند بود و تلاش ما این است که بهتر از سال قبل بتوانیم این موکب‌ها را سرویس‌دهی کنیم.

وی با بیان اینکه مطالب مطرح شده در این نشست را می‌توان به ۲ بخش تقسیم کرد، اظهار داشت: بخش اول مربوط به ساخت عتبات و تکالیفی است که به خراسان جنوبی در این خصوص محول شده است، بحث دوم مدیریت زمان یک ماه برای برگزاری راهپیمایی و رزمایش بزرگ اربعین است.

استاندار خراسان جنوبی  عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای مردمی ولایت‌مدار و دین‌دار است و با توجه به اینکه نسبت به استان‌های دیگراستان کمترخوردار و مردم آن از سطح درآمدی کمتری برخوردار هستند، اما در زمینه ساخت و ساز و کمک به عتبات و عالیات همیشه پیشتاز هستند و این نشان دهنده این است که مردم آن دیندار هستند و عشق و علاقه وافر به خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت(ع) در آنها موج می‌زند.

قناعت تصریح کرد: بیشتر کمک‌های خراسان جنوبی به عتبات و عالیات مردمی است که به صورت خودجوش درحال انجام است، این روند با توجه فضای معنوی و دینی حاکم بر مردم منطقه ادامه خواهد داشت و ما در این موضوع فقط تسریع کننده و هماهنگ کننده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های خراسان جنوبی در زمینه بازسازی عتبات با همان شدت گذشته ادامه خواهد داشت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان در زمینه ساخت و ساز عتبات و عالیات همانند گذشته کمک خواهیم کرد و برای این منظور هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

قناعت اظهار داشت: در زمینه برگزاری مراسم اربعین هم در زمینه زیرساخت‌ها و هم در زمینه خدمت‌رسانی به زائرین در خدمت شما خواهیم بود.

وی گفت: برگزاری باشکوه مراسم اربعین به عنوان رزمایش جهان تشیع و محبان اهل بیت(ع) اثرات و برکات زیادی برای جهان اسلام و کشور عراق و ایران دارد که فراهم کردن شرایط وظیفه، دینی و شرعی و حتی وظیفه ادارای و انسانی ما است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: منافع ملی در توجه به این خاندان و عتبات است و این همه تحریم‌ها و فشارهایی که نظام سلطه برعلیه ما ایجاد می‌کند به دلیل توجه و نگاه آرمانی است که مردم عزیز ایران به این خاندان دارند.

وی یادآور شد: دکترین اصلی دفاعی ما علاوه بر سلاح‌ها و جنگ افزارهای دفاعی پیشرفته‌ای که در کشور داریم، خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند.

قناعت با تاکید براینکه همه دنیا و هم آخرت ما به اهل بیت(ع) گره خورده است، اضافه کرد: جلسات برنامه‌ریزی مراسم اربعین از چندی قبل در خراسان جنوبی شروع شده تا بهترین خدمات‌دهی را داشته باشیم.