مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت : گازرسانی به شهرستان نهبندان با اعتبار بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

گازرسانی به شهر نهبندان در ۲ بخش اجرای خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان و شبکه داخلی شهر در دست اجراست.
وی افزود: اجرای خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان از سال ۹۴ آغاز شده و با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال مراحل پایانی را می گذراند.
مدیر عامل شرکت گاز استان در خصوص شبکه داخلی گاز شهر نهبندان نیز گفت: اجرای شبکه داخلی شهر نهبندان شامل اجرای ۱۳۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع ، احداث و نصب ۴ ایستگاه تقلیل فشار درون شهری ، ساخت و نصب یک ایستگاه حفاظت کاندیک با اعتباری برابر ۱۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت گاز استان به اتمام رسیده و در مرحله نصب ۴ هزار و ۷۰۰ انشعاب است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای گازرسانی به شهرهای مختلف استان ادامه داد: با بهره برداری از عملیات گازرسانی به شهر نهبندان امکان گازرسانی به بیش از ۵ هزار خانوار ساکن در این شهر فراهم می شود.
هاشمی یادآور شد: همزمان با گازرسانی به شهر نهبندان، مطالعات مهندسی برای گازرسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای واقع در این شهرستان نیز در دست انجام است که در صورت تخصیص به موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان را از برنامه های امسال این شرکت عنوان کرد و افزود: گازرسانی به شهر شوسف نهبندان نیز به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان در دستور کار قرار دارد که پروژه های یاد شده بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اظهار داشت: گازرسانی به شهر دیهوک به روش CNG، گازرسانی به شهرهای نهبندان ، درح ، خط انتقال سربیشه –نهبندان ، خط انتقال سربیشه –درح و ۱۲۰ روستای استان امسال به بهره برداری می رسد که برای اجرای این طرح ها نیز ۱۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله