امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت باید در شرایط فعلی فرصت رسیدگی به مشکلات را داشته باشد و امروز هر کسی موظف است در حد خودش به دولت کمک کند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با تاکید بر تحلیل هجمه های دشمنان در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرآن برای مقابله با حب و بغض دشمنان صبر و تقوا را توصیه می کند. 
وی با تاکید بر اینکه نباید زبان چرب و لبخند کفار مردم را فریب دهد افزود: دشمن پیوسته به دنبال ضرر رساندن به مردم کشور بوده و همواره از امنیت، استقلال، اقتدار و پیشرفت های هسته ای، علمی و پزشکی ایران ناراحت شده است و اگر به خاطر ناراحتی دشمن از این پیشرفت ها دست بکشیم دچار اشتباه شده ایم. 
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه ملت و مسئولان باید به دنبال منافع امت باشند گفت: راه حل مقابله با چنین دشمنانی این است که با سایر کشورهایی که استکبارستیز هستند متحد شده و صبر و تقوا پیش بگیریم. 
وی صبر انقلابی را رمز موفقیت در مسیر رسیدن به اهداف دانست و گفت: اگر در ۴۰ سال از عمر انقلاب، کشور توانست بحران های متعددی از جمله فتنه ها و جنگ را به سلامت پشت سر بگذارد از صبر و تقوا بوده است. 
وی با مقایسه وضع کنونی کشور و قبل از انقلاب اظهار داشت: علیرغم مشکلات موجود اما اوضاع کشور قبل و بعد از انقلاب در زمینه های آموزشی، بهداشت، هوافضا، مخابرات، آب، برق، گاز، تفریحات، تغذیه و انرژی هسته ای اصلا قابل مقایسه نیست. 

**دولت در برابر چند اخلالگر اقتصادی نباید کم بیاورد
امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: نباید دولت در برابر چند اخلالگر اقتصادی کم بیاورد و اگر قوه قضاییه و دولت نمی توانند اوضاع موجود را سامان دهند عرصه را برای جوانان متعهد و انقلابی خالی کنند تا ببینند چطور این مفسدان را سرجایشان می نشانند. 
وی با بیان اینکه مشکلات موجود نباید مردم را از برکات انقلاب غافل کند افزود: مبادا از خون شهدا و سرمایه های عظیمی که در این راه فدا شده غافل شویم بلکه باید مشکلات را تفکیک کرده و نگذاریم انبار شود.
حجت الاسلام مختاری برخی مشکلات کشور را مربوط به عوامل طبیعی دانست و تصریح کرد: افزایش ۲ برابری جمعیت، ۲۰ سال خشکسالی و چند برابر شدن مصرف کشور دست به دست هم داده و بخشی از مشکلات را رقم زده است. 
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از امکانات به دورترین نقاط کشور رفته و از طرفی منابع درآمدی بر اثر تحریم و خشکسالی کاهش یافته که همه این عوامل در کنار هم گرانی و تورم را به وجود آورده است و قوی ترین دولت ها هم نمی توانند در این چنین شرایط کاری از پیش ببرند. 
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه بخشی از مشکلات نیز به خاطر قصور مسئولان پیش آمده است گفت: اما این مشکلات نباید مردم را ناامید کند.

**مطالبه گری از سیاه نمایی جداست 
وی مطالبه گری، اعتراض و امر به معروف و نهی از منکر را از سیاه نمایی متمایز دانست و افزود: مردم هم باید سهم خودشان را در به وجود آمدن مشکلات در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات مربوط به رای مردم است اظهار داشت: دولت ها از اول تاکنون توسط ملت انتخاب شده اند لذا اگر مردم به اندازه خرید یک ماشین یا خانه برای انتخاب رئیس جمهور و نماینده اهمیت قائل شوند و فله ای و موجی رای ندهند برخی مشکلات هم به وجود نمی آید. 
امام جمعه موقت بیرجند بر قناعت در اوضاع فعلی اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: در شأن ملت نیست که وقتی بازار متلاطم شد بیشتر برای خرید هجوم ببرند و انبار کردن طلا و ارز در خانه راهکار مقابله با مشکلات نیست بلکه باید به دولت کمک کرد تا از گردنه مشکلات عبور کنیم. 

**دشمن در کمین است
وی یادآور شد: دشمن در کمین است تا با اعتراضات بر حق مردم موجی ایجاد کرده و سوار بر آن تیشه به ریشه انقلاب بزند البته قصور و تقصیرها در حافظه تاریخ کشور ماندگار خواهد شد و مردم در انتخابات آینده با رأی خود اعتراضشان را به جناح ها و مسئولان مقصر نشان خواهند داد. 
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: حرف های اخیر دولتمردان مثبت بوده و اگر این رویه را ادامه دهند و همدل با مقام معظم رهبری و مردم باشند، مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به جواب قاطع سردار سلیمانی به ترامپ گفت: این پاسخ موجب تغییر لحن رئیس جمهور آمریکا شده و به جای جنگ دعوت به مذاکره کرده است اما برخی به جای اینکه بفهمند که این پیشنهاد یک تغییر تاکتیک است پیشنهاد طرح موضوع در شورای امنیت ملی را داده اند. 
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امروز اگر دولت تحت تاثیر این حرف ها قرار بگیرد و عده ای از نفوذی ها بتوانند این تفکرات انحرافی را القا کنند دیگر ساده لوحی نیست بلکه خیانت است و ملت هرگز اجازه جولان سیاسی به خائنان را نخواهد داد. 
وی با بیان اینکه مردم باید به دور از افراط و تفریط مواظب باشند دچار یاس و ناامیدی نشوند افزود: از طرفی هم نباید در برابر رفتارهای نادرست مسئولان بی تفاوت باشیم بلکه ضمن فرصت دادن به مدیران شایسته و انقلابی، به صورت مستدل در مقابل افراد نالایق بایستیم. 
حجت الاسلام مختاری کمک گرفتن دشمن از منافقان وطن فروش برای بهم ریختن اوضاع کشور را نشانه مستاصل شدن آنها دانست و گفت: شرایط امروز هزاران بار نسبت به اوضاع اوایل انقلاب بهتر است و اگر مردم از مسئولان تقوا، فداکاری و مدیریت جدی ببینند مشکلات را تحمل می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید با تکیه بر افتخارات چهل ساله از مشکلات عبور کرده و به دشمنان اجازه موج سواری ندهیم افزود: در شرایط فعلی اعتراض ها به دولت دوستانه است اما اگر ببینیم دشمنان از این انتقادات سوء استفاده می کنند در برابر آنها خواهیم ایستاد. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله