فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه آموزش حقوق رسانه، مولفه های ارزشمندی از جایگاه رسانه در جامعه است گفت: رسانه ها نقش مهمی در همه ابعاد توسعه کشور دارند.

 

علی ناصری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی حقوق رسانه اظهار داشت: آموزش حقوق رسانه، مولفه های ارزشمندی از جایگاه رسانه در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در همه ابعاد توسعه دارند افزود: بررسی کشورهای دنیا با وجود همه تفاوت های ساختاری نشان می دهد که کشور با داشتن جامعه آزاد رسانه ای و مطلع از همه اقدامات حکومتی به توسعه می رسد.

 

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: هرچند هر کشوری برنامه هایی برای رسیدن به توسعه دارد اما رسانه ها نیروی بازدارنده و ابزار نظارتی جامعه هستند که مانع انحراف از ارزش ها می شوند.

 

ناصری افزود: مردم در رابطه با حاکمیت به وظایف خود مانند پرداخت مالیات، حقوق و غیره عمل می کنند و در مقابل حق دارند از آنچه در جامعه می گذرد مطلع شوند و تصمیم بگیرند.

 

به گفته وی رسانه های تیزبین و مطلع با برنامه ریزی می توانند برای کنترل جامعه موثر باشند، همچنان که در سیستم آموزشی، آموزش های پایه ای برای هر مقطع تعریف و آموزش داده می شود.

 

فرماندار شهرستان بیرجند یادآور شد: اما در فرهنگ عامه و جامعه رسانه ها می توانند در همه ابعاد آموزش دهنده باشند و سبک زندگی سمت و سوی حرکت دولت و جامعه را در ابعاد مختلف تغییر دهند.

 

ناصری تأکید کرد: رسانه ها ابزار خوبی برای تشخیص شاخص های اجرایی در جامعه هستند و می توانند ابزار خوبی برای شفاف سازی و  فرصت مغتنم برای رسیدن به اهداف جامعه باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله