فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آمایش جدید نیروی زمینی ارتش توجه ویژه ای به استان خراسان جنوبی شده است و به زودی یک قرارگاه لشکری را در بیرجند مستقر می کنیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۴ نزاجا امام رضا (ع) بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: قرارگاه لشکری ستاد فرماندهی است که بتواند یک لشکر را اداره کرده و کنترل و فرماندهی کند.
وی اظهار داشت: در طرح آمایش جدید نیروی زمینی ارتش در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی نیز یک تیپ مستقر می شود و به لحاظ مکانیزه کردن نوع مراقبت از مرز در خراسان جنوبی توجه ویژه شده است.
‘استان خراسان جنوبی با چهار شهرستان مرزی حدود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد’
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیشتر پادگان هایی که نیروی زمینی دارد طبق طرح های سابق بوده و بیشتر در گستره غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور هستند.
وی بیان کرد: امروز توجه نیروی زمینی بیشتر معطوف به شرق و جنوب شرق است و بسیاری از تیپ ها و پادگان ها در آمایش جدید سرزمینی منتقل می شوند و نهبندان یکی از مناطق هدف این طرح است.
سرتیپ حیدری افزود: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که در دفاع مقدس سهم بزرگی داشته است و امروز با هدف تعظیم شهیدان بزرگوار این منطقه و احترام به مردم خراسان جنوبی، توفیق حضور در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) را پیدا کردیم.
وی گفت: مرکز ۰۴ بیرجند یکی از مراکز مهم کاربردی در نیروی زمینی است و در این مرکز سربازان آموزش لازم را گذرانده و کسانی که دارای تحصیلات تکمیلی هستند در این مرکز آموزش می بینند.
وی ادامه داد: با عنایت خداوند و بصیرت بی بدیل فرمانده معظم کل قوا، هیچ خطری مرزها و نظام ما را تهدید نمی کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جنجال های سیاسی و کش مکش ها همیشه وجود دارد و مهم این است که موقعیت زمانی را درک کرده و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار باشیم و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
وی گفت: مشکلات امروز در کشور شکل حبابی داشته و نمی تواند ساحت قدسی جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد.
امیر حیدری افزود: ممکن است مشکلات امروز اثراتی را در اقتصاد و بازار داشته باشد که ملت بزرگ ایران با صبر و حوصله و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بر این مشکلات پیروز می شوند.
وی تصریح کرد: همه مرزهای کشور از امنیت پایدار برخوردار است و خراسان جنوبی استانی مرزی و امن ترین استان کشور است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امنیت موجود در کشور نشانه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما با همسایگان خود طبق اسلام و قانون با حسن همجواری رفتار می کنیم و همسایه های ما هم رفتار خوبی با ایران دارند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله