مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هیچکدام از طرح های ملی استان تسهیلات دریافت نکرده اند که انتظار می رود دستگاه های اجرایی پیگیری جدی تری در این زمینه داشته باشند.

عباس رکنی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی افزود: دستگاه های اجرایی متولی طرح های اشتغال روستایی و عشایری طرح های بزرگ و اولویت دار ملی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: تاکنون ۱۴ طرح بزرگ اشتغال به ویژه توسط جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به کارگروه ملی ارسال شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: بانک های عامل پیگیری لازم را برای تسریع در جذب اعتبار و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری داشته باشند.
وی بیان کرد: چهارشنبه گذشته جلسه ای با حضور مدیر پروژه های اشتغال پایدار روستایی و عشایری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد که فضای بازتری برای جذب این تسهیلات در اختیار ما قرار گرفت.
رکنی عنوان کرد: بانک های عامل در اسرع وقت پیگیری لازم برای ثبت اطلاعات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده را در سامانه کارا داشته باشند تا دچار مغایرت آماری نشویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون یکهزار و ۷۳ طرح در قالب ۵۴۶ میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح مصوب داریم.
پیگیری لازم برای اختصاص تسهیلات کم بهره اشتغالزایی مهارت آموزان فنی و حرفه ای، پیگیری اجرای بهینه تفاهم نامه سه جانبه دفتر امور روستایی استانداری و بانک های سینا و پارسیان و افزایش سقف تسهیلات صندوق کارآفرینی امید از ۵۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد تومان از دیگر موضوعاتی بود که رکنی به آن اشاره کرد.
معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی هم در خصوص پیگیری لازم برای تسهیلات کم بهره به مهارت آموزان فنی و حرفه ای گفت: با مراکز مکاتبه شده تا هر چه سریعتر نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی مهارت آموزان اقدام شود.
ابوالفضل حق پرست بیان کرد: بعد از تهیه بانک اطلاعاتی مربوطه، رایزنی لازم با کارگروه انجام تا تسهیلات اشتغالزایی توسط کارگروه برای این طرح در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه ای حدود ۱۰ نوع مخاطب آموزشی داریم یادآور شد: برای کارآموزانی که در راستای اشتغال قرار می گیرند باید اعتباری در نظر گرفته شود تا وارد بازار کار شوند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله