مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر هنر تئاتر استان بخواهد رشد و توسعه پایدار پیدا کند تصریح کرد:باید تئاتر استان به یک جریان مستمر تبدیل شود و در سبد خرید خانوار گنجانده شود.

ناصر نبی زاده عصر دیروز ۶ مردادماه جاری در دیدار با هنرمندان تئاتر خراسان جنوبی بر ایجاد یک بستر صادقانه و دوستانه و عمیق همراه با آرامش، خلاقیت و پویایی بین فعالان تئاتر استان تاکید کرد و بیان داشت: خوشحالم از اینکه فعالیت خود را در استانی در حوزه فرهنگ و هنر ادامه می دهم که با کثرت مفاخر و شخصیت های برجسته، تاثیرگذار در معادلات کشور و تمدن ساز و از سوی دیگر مردمی آرام شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مطمئن هستیم که کسانی که در حوزه تئاتر کار می کنند از فرهیخته ترین افراد جامعه هستند و آنها بدون شک بیش از همه وضعیت های کشور، نظام و مملکت را می دانند پس در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی موجود مسیر ارتقاء تئاتر استان فقط از طریق دولت تصور به روز و درستی نخواهد بود.

lدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در حوزه تئاتر استان بگشاییم، گفت: انتظار من از هنرمندان تئاتر این است که با تعامل و هم فکری با مجموعه این اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی ،به سمت توانمند سازی بیشتر حرکت کنند و بستری حرفه ای تر در حوزه تئاتر در استان ایجاد نمایند.

نبی زاده به سه ظرفیت نیروی انسانی،زیرساخت و تولید برنامه در ایجاد یک جریان مستمر در تئاتر اشاره کرد و بیان داشت: نگاه ما در فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همان بستری است که به استقلال، رونق و تسریع مسیر حوزه های مختلف فرهنگی و هنری اعتقاد دارد و تمام تلاش ما این است که این فضا را در همه جنبه های عمومی و دولتی استان تسریع کنیم.

این مقام مسئول احترام و توجه به جایگاه پیشکسوتان را حایز اهمیت دانست و یادآور شد: قطعا با هماهنگی ،اتحاد و هم گامی هنرمندان این انجمن می توانیم استعدادهای بالقوه موجود را به منصه ظهور و بروز رسانده و جایگاه این استان را در حوزه تئاتر ارتقاء بخشیم.

نبی زاده در پایان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش از جمله در بخش نمایش نامه نویسی استقبال زیادی خواهیم کرد گفت: هرچه آموزش را افزایش دهیم می توانیم به رسالت خود بیشتر عمل کنیم و هنرمندان تئاتر ما نیز از چهره حرفه ای تری برخوردار می شوند.

بنابراین این گزارش؛در ابتدای این جلسه هر یک از هنرمندان شرکت کننده در جلسه به ارائه نقطه نظرات،پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند که مباحث سالن تمرین و حمایت مالی از اهم این مسائل بود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله