– نشست خبری حسین خوشانید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به مناسبت آغاز  هفته ملی مهارت با حضور معاونین تخصصی وی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

وی با اشاره به وظایف فنی و حرفه ای گفت: آموزش وپژوهش و تولید شایستگی های شغلی و ارزش یابی مهارت نیروی کاراست که در استان ۱۹ مرکز ثابت و شعب شهری و ۱۶۲ آموزشگاه آزاد فعالیت دارند که بالغ بر ۳۰ هزار نفر دوره معادل ۵ میلیون نفر ساعت در این آموزشگاه ها دوره برگزار شده است.

خوشایند با بیان اینکه دوره های ما از ۱۰ ساعته تا هزار و۹۰ ساعت شروع می شود ادامه داد: فنی و حرفه ای استان آمادگی دارد تا در تمام نقاط استان روستایی، عشایری،پادگان ها و زندان ها شعبه سیار و ثابت ایجاد کند و هیچ فرقی بین مرد و زن نیست.

 

رشد ۴۰ درصدی آموزش مهارت در استان

 

وی با اشاره به آموزش های مهارت در آموزشگاه های بخش دولتی ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۷۷۷ نفر ساعت دوره اجرا شده است عنوان کرد: در چهار ماه ابتدای سال ۱ میلیون و ۵۴ هزار ساعت برای ۸ هزار و ۴۷۲ نفر دوره برگزار شده است که در از سال ۹۲ تاکنون ۴۰ درصد افزایش آموزشی داشته ایم. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: سرانه هر فرد در حوزه آموزش مهارت در استان ۴.۸ دهم درصد است که این رقم در میانگین کشوری ۱.۸ دهم درصد می باشد. خوشایند به آموزشگاه های بخش غیر دولتی یا آزاد اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶۲ آموزشگاه آزاد در ۲۸۰ حرفه آموزشی مشغول به فعالیت هستند و در سال گذشته برای ۱ میلیون و ۵۸۴ هزار نفر ساعت آموزش دیده اند که در سال جاری هزار و ۷۵۱ نفر در این مکان ها آموزش دیده اند.

 

محصولات کشاورزی بیشترین درآمدزایی فنی و حرفه ای استان

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بابیان اینکه بخشی از تولیدات کارآموزان را برای فروش می گذاریم عنوان کرد: در بخش کشاورزی بیشترین درآمد را داشته ایم که به طور کلی  ۹ میلیارد و ۷۸۱میلیون ریال فروش محصولات ما بوده که میزان رشد فروشمان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد است. وی از تدوین سند مهارت خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه بیرجند خبر داد و عنوان کرد: یکی از رویکرد های دولت مهارت آموزی در کار واقعی بود که درهمین راستا سال گذشته ۶۹۱ نفر آموزش دیده اند که از ابتدای سالجاری ۲۱۸ نفر آموزش دیده اند و تعهد ما ۵۸۰ نفر در سالجاری است.

 

خراسان جنوبی در ۴ رشته مسابقات ملی مهارت مدال طلا و برنز را کسب کرد

 

خوشایند با تاکید براینکه مسابقات ملی مهارت در سطح شهرستان های استان برگزار شد تصریح کرد: در این دوره هزار و ۳۰۰ دواطلب شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۱ به مرحله استانی راه یافتند که بعد از برگزاری آزمون تعداد ۱۳ نفر به اردوی کشوری دعوت شده اند که از خراسان جنوبی ۱۲ نفر در ۹ رشته مهارتی به مرحله کشوری اعزام شدند که خراسان جنوبی در ۴ رشته دارای مدال طلا و نقره شدند.

 

تجهیز کارگاه های منتخب آموزش فنی و حرفه ای

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه تجهیز و بروز رسانی کارگاه های فنی و حرفه ای با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است عنوان کرد: تجهیز کارگاه های منتخب با استفاده از ۳۱۱ میلیون تومان کمک بلاعوض کشور ژاپن و ایجاد و تجهیز مرکز تخصصی و کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باهمکاری ایمیدرو در شهرستان فردوس با اعتبار یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال در دست اجرا است. خوشایند با بیان اینکه پروپزال ایجاد و تجهیز کارگاه آموزش ایمنی معادن در شهرستان طبس تدوین شده است خاطرنشان کرد: برای ساخت و تجهیز این کارگاه نیاز به همکاری سازمان های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور داریم.

 

در حاشیه : افتتاح نمایشگاه مهارت تا اشتغال

 

در حاشیه این مراسم نمایشگاه مهارت تا اشتغال با حضور نخعی مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فنی و حرفه ای خواهران بیرجند افتتاح شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله