نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پیکره مردم با نیروی انتظامی همکاری دارند و آن را نیروی موثر و خدمتگزار در جهت رشد و کمال جامعه می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی و با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استان در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: عالمی که در آن زندگی می‌کنیم چه نرم‌افزار چه سخت‌افزار آن، قانون است و حرکت اشیا از نقص به کمال طی فرمول انجام می‌شود.

وی افزود: افرادی که از آنها به بزرگ تعبیر می‌کنیم، وقتی می‌گوییم فیلسوف یعنی کسی که به اصول و قوانین عقلی تسلط دارد و تنظیم سخن، عمل و رفتارش را با آن وفق می‌دهد و دانشمند یعنی به قوانین علمی در زاویه به زوایه این جهان تسلط دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی می‌گوییم فقیه یعنی به قوانین فقه و وحیانی آگاهی دارد و مکتشف یعنی آنکه در بخشی از تحقیقاتی که کرده، مسائل جدیدی را از عالم کشف کرده است.

وی افزود: اینها دو نوع است یک نوع علم به آن و آنچه در نوع دوم مربوط به زندگی بشری بوده، التزام به آن قانون است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اشیایی که در حرکت‌های طبیعی مانند جمادات و حرکات غریزی مانند حیوانات راه را طی می‌کنند تعلیم و تعلم ندارند و بالفطره آن را می‌دانند اما انسان باید به قوانین آشنا شود چون نمی‌داند، باید کسب علم کند سپس ملتزم به آن باشد.

وی افزود: از انسان وحشی تا متمدن واقعی، به هر حال مبارزه می‌کند و به مردم در اجرای قانون و مقررات کمک می‌کند اینجاست که باید به همه قشرها این توصیه باشد که با نیروی انتظامی خیلی همکاری کنند که البته پیکره مردم ما این گونه هستند یعنی نیروی انتظامی را یک نیروی موثر می‌دانند که در جهت رشد و کمال و افتخارات جامعه شب و روز ندارد.

امام جمعه بیرجند گفت: البته متخلفانی هستند که در این آمار و ارقام نگران‌کننده است، حتی در مکان‌هایی که با جان و مال آنها ربط دارد مثل رعایت قوانین و مقررات رانندگی که مستقیم به جانشان بستگی دارد اما وقتی این آمار متاسفانه رو به رشد است چه باید کرد.

وی اظهار داشت: حتی در زمستان‌های سرد که پلیس خانه و خانواده را رها کرده و در مناطق سرد برف‌خیز مستقر است و آن همه از رسانه‌ها توصیه می‌شود اما عده‌ای حتی مسائل اولیه را رعایت نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ماموریت پلیس و تلاش آنها چند مورد نیست و همه آنهایی که در هر پست و جایگاهی، دوست ما هستند و کمال ما را می‌خواهند، طرفدار قانون، مقررات و رشد هستند.

وی بیان کرد: اما دشمنان ما همواره در جهت درهم شکستن قوانین و مقررات و آسیب‌های مختلف اجتماعی سد راه ما بوده و هستند البته خیلی جاها از بیرون این گونه القا می‌شود و عده‌ای هم در داخل به نوای آنها می‌رقصند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حقی که نیروی انتظامی به گردن جامعه داشته و متقابلا جامعه قدرشناس ما به نیروی انتظامی دارد، انکارنشدنی است.

وی گفت: خدمت نیروی انتظامی به جامعه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مجاهدت فی سبیل الله یاد کردند، سند افتخار نیروهای انتظامی است.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان امروز به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل ستادی و استانی در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

هفدهم تا بیست و سوم مهر ماه هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نام دارد.