استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با توجه به موقعیتی که در کشور دارد و با وجود پیشران‌های اقتصادی متعدد، خاستگاه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

“حمید ملانوری” روز جمعه در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند افزود: ما همیشه گفته‌ایم، خراسان جنوبی موقعیت بسیار ویژه و ممتازی در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی بر پایه معدن، تولید در زمینه‌های مختلف، ایجاد واحدهای صنعتی، مراودات مرزی و تجارت دارد.

وی با اشاره به افراد پیشتاز در زمینه ورود به استفاده و بهره‌برداری از منابع استان تصریح کرد: این افراد هم موقعیت استان را به خوبی شناخته‌اند و هم با انگیزه‌ای که دارند، تلاش می‌کنند از منابع و فرصت‌هایی که در منطقه وجود دارد، به نحو شایسته استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما به عنوان نمایندگان دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفیم در راستای توسعه استان و مسئولیتی که در حوزه اجرا داریم و نیز در قالب تحقق شعار سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” و هم اجرای سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کمک کنیم تا موانع موجود در مسیر این جریان سرمایه‌گذاری که منتج به ایجاد اشتغال پایدار و مناسب در استان شده، رشد و رونق اقتصادی به همراه دارد و ضمن فعال کردن فضای کسب و کار و ایجاد امنیت پایدار در منطقه، توسعه و عمران و آبادانی را در استان افزایش می‌دهد، بسرعت رفع شود.

وی ادامه داد: ما باید پشتیبانی و حمایت کنیم تا نیازهای واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز مرتفع شود و جریان سرمایه‌گذاری در استان سرعت گیرد.

ملانوری با بیان اینکه بازدید امروز نیز به همین منظور صورت گرفته است گفت: این واحدها قبلاً هم بازدید شده و امروز آمدیم تا ضمن خدا قوت و خسته نباشید، هم پیشرفت کار را ببینیم، هم اگر مانعی هست رفع و پشتیبانی کنیم تا این جریان توسعه اقتصادی شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز از واحد تولیدی کاشی و سرامیک فرزاد در راستای اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بازدید کرد.

در این برنامه که معاون استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز حضور داشتند، روند اجرای ۲ طرح در دست اقدام هادی گستر و توسعه سلولزی این مجموعه نیز از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

مسائل و مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد تیر امسال در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی مطرح و بررسی شد.

در قالب مصوبات این کارگروه و به منظور رفع مشکلات مطرح شده، اقداماتی در دستور کار مدیران دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت که بازدید امروز استاندار و هیات همراه به جهت بررسی وضعیت تحقق آن مصوبات بود.