#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

با توجه به همجواری خراسان جنوبی با سیستان و بلوچستان خطر شیوع دلتای هندی و افزایش موارد ابتلا به کرونا بسیار زیاد است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: استان ما در مقایسه با کل کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی و مرکزی وضعیت مطلوب و پایداری دارد، اما با توجه به همجواری با استان‌های قرمز، پایداری این وضعیت نیازمند کنترل و پیشگیری است.

او افزود: موارد بستری و بستری بدحال مبتلا به کرونا در کل استان افزایش قابل توجهی نداشته است، اما شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا و بیماران سرپایی در استان هستیم.


شریف زاده با بیان این که تاکنون موردی از ابتلا به دلتای هندی در استان مشاهده نشده است ادامه داد: پیک پنجم کرونا نیز به استان ما نرسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: در نهبندان  تعداد موارد مبتلا به کرونا در دهه اول تیر ماه نسبت به دهه آخر خرداد افزایش ۱۲۱ درصدی داشته و سربیشه نیز در این خصوص افزایش ۷۲ درصدی را شاهد بوده است؛ همچنین موارد بستری روزانه در نهبندان ۸۱ درصد افزایش داشته است.

او عنوان کرد: از آنجایی که در دلتای هندی سرعت سرایت و رسیدن ویروس به ریه بسیار بالاست، مرز‌های شرقی استان با دقت رصد و بررسی شده تا در حد امکان از خطر ورود دلتای هندی به خراسان جنوبی جلوگیری شود.

شریف زاده ادامه داد: تزریق واکسن در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا تأثیر دارد اما ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین از هم استانی‌هایی که واکسینه شده اند می‌خواهیم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد موج پنجم و شیوع دلتای هندی به استان نباشیم.