همایش رای اولی‌ها ویژه خواهران با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) و آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا روز پنجشنبه در همایش “انگشت اشاره” که با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: ۲۸ خرداد روز بیعت با رهبری و حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری افزود: مشکلات ما با انتخاب نکردن حل نمی‌شود و باید مطمئن باشیم که مشکلات ما با درست انتخاب کردن حل می‌شود.

وی عنوان کرد: هر موفقیتی مرهون انتخاب درست است و اگر درست انتخاب کنیم، سودش به جیب ۸۰ میلیون ایرانی می‌رود و از طرفی اگر نادرست انتخاب کنیم، ضررش نصیب ۸۰ میلیون ایرانی خواهد شد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه انتخاب درست نیازمند عقل و قدرت انتخاب است گفت: اگر به دنبال انتخاب درست هستیم باید راه اسلام، قرآن و ولایت را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه انتخاب جمهوری اسلامی ایران از طرفی مردم انتخاب درستی بود گفت: اما در برخی انتخابات، درست انتخاب نکردیم.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: هرچه فهم ما بیشتر، سهم ما بیشتر و خسارت ما کمتر خواهد بود.

وی جوان‌گرایی، باتقوا و ایمان بودن، قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی، مردمی بودن، با بصیرت و با برنامه بودن، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت را از ویژگی‌های انتخاب درست و اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری ذکر کرد.

وی گفت: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مردم حضور گمرنگی در صحنه داشته باشند اما باید به کوری چشم دشمنان حماسه ماندگاری را خلق کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم گفت: نظیر این برنامه تا برگزاری انتحابات، پنج برنامه دیگر را ویژه رای اولی‌ها در مناسبت‌های مختلف به ویژه اعیاد مذهبی پیش‌رو برگزار خواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار حسین خراسانی مطلق افزود: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی رای اولی‌ها با انتخاب، تاثیر انتخاب در سرنوشت کشور و مشارکت سیاسی، اجتماعی رای اولی‌ها در کشور است.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.