دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی از تایید صلاحیت ۱۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان خبر داد که نسبت به رد صلاحیت خود در مراحل قبلی اعتراض داشتند.

غلامرضا حسین‌پور افزود: از ۶۶ داوطلب که در مرحله اول بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های استان تایید صلاحیت نشدند، ۵۷ نفر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت اعتراض خود در مراجع ذیربط اقدام کردند، ۲ نفر انصراف دادند و هفت نفر باقیمانده اعتراضی ارایه ندادند.

وی گفت: درخواست‌های وصول شده داوطلبان معترض در مهلت قانونی ۱۰ روزه در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان رسیدگی شد که از این تعداد ۱۴ نفر تایید صلاحیت شدند.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی ماند و این افراد در چهارمین مرحله مجازند که اعتراض خود را پس از دریافت نتیجه از فرمانداری شهرستان‌ها در ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز برای ارائه به هیات مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند.

وی گفت: نتیجه چهارمین مرحله از بررسی‌ها برای معترضان شهر بیرجند در مدت ۱۰ روز و برای سایر شهرستان‌ها طی مدت پنج روز به ستاد انتخابات استان ابلاغ خواهد شد.

حسین‌پور افزود: در مجموع در مرحله اول از مجموع ۵۶۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی که صلاحیت آنان در هیات‌های نظارت بررسی شد، ۵۰۲ نفر تایید صلاحیت شدند و با تایید ۱۴ نفر دیگر در هیات عالی نظارت استان شمار کل داوطلبان در این مرحله به ۵۱۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهری استان در چهار مرحله صورت می‌گیرد گفت: اولین مرحله بررسی‌ها توسط هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و دومین مرحله از بررسی توسط هیات نظارت شهرستان انجام شد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: ماحصل این دو دوره بررسی، عدم احراز صلاحیت ۶۶ داوطلب مطابق مستندات دریافتی از مراجع نظارتی بود و داوطلبان رد صلاحیت شده پس از این دو مرحله حق اعتراض به رای صادره را برای بررسی در هیات عالی نظارت استان داشته‌اند.

نام‌نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند انجام شد و ۶۰۷ نفر در مهلت تعیین شده ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری نیز از روز دوشنبه ۱۶ فروردین امسال آغاز شد و به مدت هفت روز تا روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.