مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد مدارس استان با مشارکت خیرین در حال احداث است و این رقم در کشور بیش از ۶۰ درصد است.

محمود چاوشان روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: امسال عملیات عمرانی ۲۲۰ پروژه با حدود ۶۰۰ کلاس درس و با زیربنای بیش از  ۱۰۰ هزار متر مربع در سطح استان آغاز شد که از این تعداد در ۱۸ کلاس درس مشارکت خیرین را نداشتیم و مابقی با مشارکت آنان بوده است.

وی بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۲۷ پروژه با ۱۵۷ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعهد خیرین در سال جاری ۹۷ درصد رشد داشته است گفت: سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان تعهد خیرین را داشتیم که امسال به بیش از ۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و تاکنون ۷۵ درصد محقق شده است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در پویش‌های «آجر به آجر» و «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» به ترتیب حایز رتبه اول و دوم کشوری شد و در این پویش‌ها بیش از ۴۰ هزار مشارکت‌کننده خُرد داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امسال ساخت یک مدرسه طرح آجر به آجر در  بخش دستگردان شهرستان طبس آغاز شد و با اتمام آن، مدرسه دوم در یکی از مناطق کم‌برخودار استان اجرایی خواهد شد.

چاوشان گفت: ۸۵۰ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۷۵۰ نفر آقا و مابقی خانم هستند.

همچنین در پایان این مراسم ۲۰ نفر از خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تجلیل شدند.