طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۰ ، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ بهمن در خراسان جنوبی آغاز می شود.

رئیس سازمان صمت استان گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار، این طرح در مراحل تأمین و توزیع کالا تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در استان اجرا می‌شود.

 

عباس جرجانی افزود: نظارت در بخش کالایی مربوط به کالا‌های هدف شامل میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنیات، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت بر بخش خدماتی در ایام نوروز هم گفت: دراین بخش هم نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافرتی هوایی و زمینی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذاخوری ها، رستوران‌های بین شهری، انبار‌ها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی و… از جمله اولویت‌های نظارتی در ایام نوروز خواهند بود.

رئیس سازمان صمت استان گفت: در طرح نظارتی گشت‌های مشترک کارشناسی با دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ناظران افتخاری و تشکل‌های تولیدی و توزیعی اجرا می‌شود.

 

جرجانی از شهروندان خواست تا تخلفات در این خصوص را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند تا دراسرع وقت و با اولویت رسیدگی شود.