رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری دانشجویی «لبیک عشاق» ارسال شد و این جشنواره در ۱۴ بهمن‌ماه جاری به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

ابراهیم زنگویی‌زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۳۰ دی‌ماه به پایان رسید و ۸۰۰ اثر در ۱۶ بخش ادبی، فرهنگی و هنری به دبیرخانه ارسال شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره ۱۴ بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود و در هر بخش از ۱۰ نفر برتر و در مجموع ۳۰ نفر تجلیل خواهند شد.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور حداقلی جمعی از مسوولان کشوری و لشکری و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود و به طور همزمان به صورت مجازی هم در سراسر کشور پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب آثار کتاب صوتی، کتاب کودک، سخنرانی، فیلم کوتاه، موسیقی، عکس، پوستر شعر، خاطره، موشن‌گرافی، روایت‌گری، مقاله، انیمیشن، نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره لبیک عشاق نخستین جشنواره ملی در حوزه دفاع مقدس در استان است.

زنگویی‌زاده افزود: دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به منظور تحکیم فرهنگ پایداری و مقاومت و در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای نوین دانشجویی و ظرفیت‌های فوق‌العاده فعالیت‌های هنری و ادبی اقدام به برگزاری جشنواره ملی لبیک عشاق در حوزه دفاع مقدس کرد.

وی شناسایی استعدادهای نوین دانشجویی در عرصه فعالیت‌های ادبی، هنری و خلاقانه جلوه‌های مقاومت و یادبود دفاع مقدس، شناسایی تربیت و ترغیب استعدادهای کشف شده دانشجویان متعهد، ارتقای سطح کیفی و انتقال تجربیات دانشجویی و دیدگاه‌های مختلف متخصصین و پیشکسوتان این حوزه و نشر آثار دفاع مقدس و ترغیب و تشویق مسوولان دانشگاه پیام نور سراسر کشور در جهت حمایت از دانشجویان متعهد در زمینه­‌های ارزشی در حوزه دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.