#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز ۲۹ آذر ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، در خراسان جنوبی چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر این اساس چهار شهرستان بشرویه، خوسف، درمیان و سربیشه به رنگ زرد و شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان، قاینات، طبس، زیرکوه و سرایان، نارنجی رنگ هستند.

وی افزود: در شهرستان‌های نارنجی همچنان محدودیت‌هایی که قبلا اعلام شده از جمله محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴، محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح، محدودیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی ادامه پیدا می‌کند.

اعمال محدودیت‌های شب یلدا از امروز 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: امروز و فردا نیز در تمامی شهرستان‌های استان بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی، محدودیت تردد از ساعت ۸ شب تا ۴ صبح برقرار خواهد بود.

وی گفت: همچنین در همه شهرستان‌های استان مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ حق فعالیت از ساعت ۱۸ به بعد را ندارند و فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت بعد از این ساعت را خواهند داشت.

۲ شهرستان از وضعیت نارنجی خارج شدند

براساس وضعیت قبلی مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، سربیشه و زیرکوه، نارنجی رنگ و شهرستان‌های درمیان و خوسف به رنگ زرد بودند که در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های بشرویه و سربیشه از وضعیت نارنجی خارج شدند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و قبل از اجرای محدودیت‌های جدید در این استان هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشتند.

مسوولان و متخصصان برای حفظ روند کاهشی کرونا، بر تداوم همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز ار دورهمی‌ها به ویژه در آستانه شب یلدا تاکید دارند.