معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از فناوریهای نوین فرصت جدیدی برای آموزش و تولید محتوای الکترونیک فراهم کرده است، گفت: آموزش پسا کرونا همانند آموزش قبل از کرونا نخواهد بود.
رضوان حکیم زاده، امروز سه شنبه ۸ مهر در ارتباط زنده با مدیران مدارس استان از طریق شبکه شاد اظهار کرد: امروز جهاد گران عرصه آموزش و پرورش تداوم بخش راه حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس هستند.
وی افزود: به دلیل شرایط حساس و پیچیده کرونا، بیش از پیش نیازمند هم اندیشی و هم فکری همه ارکان نظام مقدس تعلیم و تربیت؛ در سطوح مختلف هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ازبیرجند به عنوان شهر تمدن، تاریخ و تربیت یاد کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی استان پهناوری است که ارزشمندترین معادن آن، استعدادهای درخشان مردمانش است که مشاهیر و مفاخری چون دکتر غلامحسین شکوهی، پدر علم تعلیم و تربیت ایران زمین را در دامان خود پرورش داده و تحویل ایران اسلامی کرده است.
حکیم زاده با بیان اینکه ستارگان بهارستان علم و ادب ایران همیشه در آسمان علمی، هنری، ادبی، ورزشی و مذهبی این خطه خوش درخشیدهاند، تصریح کرد: بازگشایی مدارس بر اساس رعایت پروتکلهای سخت گیرانه بهداشتی در شرایط قرمز و ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.
وی، علت شیوع کرونا و به وجود آمدن اپیدمیهای دوم و سوم را جدی نگرفتن خطر آن و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی دانست و تصریح کرد: هر نوع تصمیمی در این شرایط سرنوشت نسلی را رقم میزند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که کرونا چهره بدون روتوش غرب را نمایان ساخت، بیان کرد: علی رقم قرار گرفتن کشور در شرایط سخت تحریم و اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران بهترین و پیشرفته ترین وضعیت بهداشتی در دنیا را داراست به طوری که با جهاد مدافعین سلامت؛ ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته کمترین آمار تلفات را دارد.
حکیم زاده با اشاره به اجباری بودن حضور دانش آموزان در کلاسهای درس، در کشورهای اروپایی نظیر آلمان و انگلیس علی رقم دارا بودن مرگ و میر بالا و افزایش آمار بالای مبتلایان، اظهار کرد: برخی از جریانات وابسته و ضد انقلاب که ید طولایی در ایجاد تفرقه و سیاه نمایی دارند و اغلب پایگاههایشان در خارج مرزها است؛ بدون توجه به آمار بالای مرگ و میر در کشورهای اروپایی، مشغول دامن زدن به نگرانی اولیا و به تعطیلی کشاندن جریان آموزش و پرورش در ایران هستند.
حکیم زاده با اشاره به آثار منفی روحی، روانی و جسمی تعطیلی طولانی مدت مدارس، اظهار کرد: مدرسه پایگاه و خانهای است که دانشآموزان در آن زندگی کرده و مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی را در کنار محتواهای آموزشی و پرورشی دریافت کرده و با تحرک ضمن حفظ شادابی و نشاط جسمی خود شادابی را به خانوادهها و جامعه تزریق میکنند.
وی، خانوادههای کم برخوردار را متضرران اصلی تعطیلی کلاسهای حضوری دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس شکاف برخورداری از محتواهای آموزشی و پرورشی را نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان عمیق کرده و دستیابی به عدالت آموزشی را سخت میکند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز همه ما در معرض آزمونی سخت و حساس قرار داریم، ادامه داد: جامعه فرهنگیانی که مورد وثوق و اعتماد آحاد جامعه هستند، با حرکت جهادی خود موجب خشنودی مقام معظم رهبری شده و از سوی ایشان پرچمداران و افسران جهاد علمی لقب گرفتهاند؛ باید که در این شرایط حساس با فراهم کردن زمینه مشارکت بیش از پیش اولیا درفرایند یاددهی ویاد گیری به سوی تحقق عدالت آموزشی گام بردارند.
حکیم زاده از مدارس به عنوان امن ترین اماکن از لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی یاد کرد و یادآور شد: ما در برنامه ریزیها، خانوادهها را در انتخاب یکی از دو روش کلاس حضوری، استفاده از شبکه شاد و آموزشهای تلویزیونی مخیر گذاشتهایم، اما اولیا حق محروم کردن فرزندان خود را از آموزش ندارند.
افتتاح مدارس پویا در استان، حضور در شهرستان سربیشه و بررسی روند آموزش و پرورش در این شهرستان و دیدار با مدیران مناطق آموزش و پرورش استان از دیگر برنامههای سفر دو روزه معاون وزیر به خراسان جنوبی است.
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.