?جلسه «کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک» به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
سید کمال الدین میرجعفریان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در شرایط تحریم های ظالمانه استکبار جهانی که هر روز سخت تر می شود و دشمنان به دنبال این هستند که مردم را مایوس کرده و از نظام اسلامی جدا نمایند، بهترین راه مقابله با دشمن، برطرف کردن و رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی مردم و پرداختن به اقتصاد خُرد است.
?وی افزود: سیاستگذاری و برنامه ریزی با نگاه حمایتی در حوزه اقتصادی و در راستای اقتصاد مقاومتی، به ویژه در استان خراسان جنوبی که ظرفیت های بزرگی در روستاها دارد، گره گشا خواهد بود و امیدواریم با همراهی و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی، شاهد ارتقای معیشت روستاییان در استان باشیم.
?وی با اشاره به موارد مطروحه در این نشست یادآور شد: ماهیت کار در روستاها دامداری و کشاورزی است و فرهنگ کار در روستا به دلایل مختلف، به گونه‌ای است که محل استقرار دام و سکونت روستاییان، فاصله زیادی ندارد.
?معاون استاندار ادامه داد: دام آلودگی شیمیایی ندارد و می بایست برای ایجاد انگیزه در روستاییان و رفع دغدغه های آنان، در عین رعایت و توجه به ضوابط، برخی ملاحظات قانونی تعدیل شود.
?وی گفت: آلودگی‌های میکروبی را می‌توان با مدیریت صحیح برطرف کرد و باید به گونه ای هدف گذاری کنیم تا انگیزه روستانشینی و فعالیت‌های اقتصادی در روستا کمرنگ نشود.
?شایان ذکر است: در این جلسه، موارد مغایرت با ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و الحاق به محدوده طرح هادی روستایی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح واحدهای تولیدیِ تعدادی از روستاهای شهرستان خوسف مرتبط با کمیسیون ماده ۱۱، ارزیابی و تصمیم گیری شد.