مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به این‌که خراسان جنوبی دارای فرهنگی قوی است، عنوان کرد : مردم خراسان جنوبی در حوزه های قرآنی سرآمد هستند و آموزش های قرآنی را از بدو تولد فرا می گیرند.

بمراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی داستان بلند و داستان کوتاه آیات با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، و جمعی از مدیران موسسات قرآنی استان صبح چهارشنبه ۲۷آذرماه ۹۸ برگزار گردید. عباسعلی بهاری با بیان این که محافل قرآنی استان باید ساماندهی شده و توجه بیشتری در حوزه آموزشی به آن ها شود، ادامه داد : موازی کاری ها در حوزه های قرآنی، مانع کار فعالان این بخش شده است. از سویی بودجه ها به قدری تقسیم شدند که دیگر نمی‌توان از طریق انها کار بزرگ و شاخصی انجام داد.

وی از پراکندگی گزارشات قرآنی دستگاه های مختلف گلایه کرد و افزود: این موضوع موجب شده برنامه ریزی ها دچار مشکل شوند.

به گفته وی مجموعه استانداری آماده همکاری در جهت توسعه فعالیت های قرآنی در استان را دارد. دراین راستا قصد داریم از طریق ارتباط گیری با دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات قرآنی را در قالب سازمان های مردم نهاد دیده تا امکان حمایت از طریق وزارت کشور فراهم شود.