مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر قرار است جمهوری اسلامی شعار تمدنی بدهد، نیازمند این است که علم بومی تولید کند.

سردار حسین قدیانی روز چهارشنبه در جشنواره دانش و پژوهش نیروهای استان مسلح خراسان جنوبی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در بیرجند افزود: نمی‌توان با علوم برگرفته از غرب جامعه را اداره کرد و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و ۴۰ سال ثابت کردند که با تغییر در فرآیندها و بومی‌سازی براساس فرهنگ انقلاب اسلامی می‌توانند در مقابل همه ادعاهای غرب بایستند.

وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی با مشکل کم‌بارشی مواجه هستیم و امروز به همت فرزندان ما تکنولوژی باروری ابرها به روش پهپادی با هزینه کم، انجام می‌شود و این ایده‌ها عملیاتی شده است.

وی گفت: پیوند بخش‌های پژوهشی نیروهای مسلح با یکدیگر باید تقویت شود و امروز بیش از چهار میلیون دانشجو و ۱۸۰ هزار نفر عضو هیات علمی داریم و بضاعت ما به لحاظ علمی بالاست اما نمی‌توانیم علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی طبق مبانی و ایدئولوژی خود امکان مدارا و مماشات با نظام سلطه را ندارد و تا زمانی که انقلاب هست مبارزه با نظام سلطه هم وجود دارد.

وی گفت: هیچ‌گاه در نظام بین‌الملل نمی‌توانیم با نظام سلطه هم‌زیستی داشته باشیم و بحث بازی برد-برد به هیچ عنوان مطرح نبوده چون به لحاظ ماهیت با نظام سلطه مشکل داریم.

سردار قدیانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که پرچمدار نظام سلطه، آمریکا و دولت‌های مستکبر بوده و نظام ضدسلطه، جمهوری اسلامی و ملت‌های مستضعف جهان هستند و این ۲ نظام همواره در مقابل هم هستند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی در ابتدای شکل‌گیری ۲ شعار اساسی داشت که نخستین آن «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود که شعار هویت‌بخش انقلاب است و امروز بعد از ۴۰ سال می‌بینیم که هویت انقلاب اسلامی حفظ شده و دومین شعار انقلاب هم «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» بود و این هم شعار تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است که نه تمدن شرق و نه غرب را قبول داشته بلکه به دنبال احیای تمدن اسلامی است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شعار نه شرقی و نه غربی موجب شده که همه نظام سلطه در شرق و غرب با همه توانش در مقابل این نظام باشد چون جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از دین و دنیا را در قالب یک نظام جدید ارائه کرد.

او گفت: زمانی نظام بین‌الملل یک نظام ۲ قطبی برپایه تسلیحات هسته‌ای بود و به جنگ سرد شهرت داشت و انقلاب اسلامی که شکل گرفت نظام بین‌الملل به یک نظام سه قطبی تبدیل شد و پس از فروپاشی شوروی، آمریکا همه توان خود را گذاشته تا نظام جهانی، تک قطبی یا سلسله مراتبی شود اما معظم له در سال ۱۳۸۶ در تحلیلی فرمودند که دنیا به یک نظام سلطه و ضد سلطه تبدیل شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:  آمریکایی‌ها  بعد از فروپاشی شوروی به دلیل اینکه فروپاشی درونی پیدا نکنند نیازمند این بودند که یک دشمن خارجی برای ملت خود متصور شوند تا انسجام درونی خود را به بهانه یک تهدید بیرونی حفظ کنند.

وی گفت: هرچه انقلاب اسلامی به پیش رود دشمنی‌ها جدی‌تر شده و جنگ ما باید هوشمندانه‌تر باشد، روزی برای برخورد با نظام سلطه در اوایل انقلاب سفارت رژیم صهیونیستی را بستیم و دانشجویان در سال ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کردند، امروز انقلاب به قدری پیش رفته که در منطقه حرف برای گفتن داریم و جمهوری اسلامی آنها را از منطقه بیرون کرده است.

وی اظهار داشت: اینکه تصور شود ما می‌توانیم با نظام سلطه پای میز مذاکره بنشینیم غلط است و باید بدانیم امروز در نظام بین‌الملل کجا قرار داریم و مسیر ما کجاست.

قدیانی بیان کرد: نظام پهلوی با کمک خارجی‌ها بر کشور مسلط شد و نظامی سرسپرده داشتیم، سالی‌وان سفیر آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۷ در کتاب خاطراتش گفته در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی از طرف دولت به من ماموریت برای ملاقات با شاه ایران دادند که به او بگویم که ما حامی شما هستیم با مردم برخورد محکم کنید.

وی گفت: سالی وان، می‌گوید در اواسط دی ماه از طرف دولت آمریکا به من گفته شد به شاه بگو باید ایران را ترک کند و به او گفتم دولت ما تصمیم گرفته ایران را ترک کنی و شاه ایران تنها پرسید به کجا، این حرف سفیر آمریکا به معنی سرسپردگی کشور ما به نظام سلطه در دوران طاغوت بود که در مقابل سفیر آمریکا حتی چرا هم نمی‌تواند بگوید اما امروز کشور ما به جایی رسیده که وقتی رییس جمهوری ژاپن، نامه رییس جمهوری آمریکا را می‌آورد، مقام معظم رهبری با صلابت برخورد کردند که جمهوری اسلامی امروز به تنها کشور مستقل جهان تبدیل شده که خودش برای خود تصمیم می‌گیرد.

رییس سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری افزود: از ابتدای انقلاب دشمن تلاش کرد تا با روش های مختلف با انقلاب اسلامی مقابله کند و به همین منظور جنگ نظامی به ما تحمیل کرد، جنگ‌های مذهبی و قومیتی هم در کنار آن به کشور ما تحمیل شد، امروز بحث تحریم را بزرگ کرده‌اند در حالی که در گذشته شرایطی سخت‌تر از امروز را تجربه کردیم.

وی اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسید که در جنگ نظامی نمی‌تواند وارد شود و مقام معظم رهبری با تحلیل دقیق خود فرمودند که جنگ نمی‌شود و در جنگ سیاسی دشمن وارد شده و هدفش این است که با جنگ سیاسی در نظام بین‌الملل، ایران را تضعیف کنند و در داخل بین مردم و حاکمیت اختلاف ایجاد کنند که با همه سختی‌هایی که ملت کشیده باز هم دشمن ناموفق بود.

قدیانی گفت: عرصه اقتصادی تا زمانی که کشور نتواند در اقتصاد روی پای خود بایستد آسیب‌پذیر است و همه پیشرفت غرب برگرفته از علم و دانش بوده و راز موفقیت غرب هم بهره‌گیری از ابزارهای دانشی است.

دبیر جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی هم گفت: این جشنواره یک روزه از برنامه‌های محوری هفته پژوهش (۲۳ تا ۲۹ آذر) با هدف تقویت همدلی و همگرایی در حوزه علمی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

سرهنگ عباس خسروی افزود: تجلیل از فعالان حوزه دانش و پژوهش و نخبگان نیروهای مسلح و رونمایی از چند عنوان کتاب در حوزه های مختلف ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.