معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود ، همزمان با اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، صبح چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۹۸ خبر داد.
سید علی زمزم با بیان این که این مراسم، همزمان با افتتاحیه نمایشگاه آثار اساتید شرکت کننده در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ساعت ۹:۳۰ چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۹۸ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نگارخانه استاد اسماعیلی مود در فضایی با بیش از ۱۰۰ متر مربع مساحت، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی واقع شده است.

وی با اشاره به این که در مراسم افتتاحیه این نگارخانه استاد یدالله کابلی، استاد علی اشرف صندوق آبادی و استاد احمد عبدالرضایی و جمعی از اساتید خوشنویسی کشور حضور دارند، اضافه کرد: این نگارخانه مکانی مناسب و زیبا جهت استفاده و بهره برداری هنرمندان خراسان جنوبی خواهد بود.

گفتنی است استاد مهدی اسماعیلی مود در سال ۱۳۴۴ در روستای مود از توابع بخش مرکزی بیرجند چشم به جهان گشود. پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به طور جدی از سال ۱۳۶۵ هم زمان با تاسیس انجمن خوشنویسان بیرجند زیر نظر استاد پرویز نیک بین آغاز کرد و سپس از محضر استادان بزرگ خوشنویسی چون استاد کابلی، استاد فلسفی و استاد حیدری کسب فیض کرد.
استاد مهدی اسماعیلی مود از چهره های شاخص و تنها دارنده مدرک درجه یک هنری خوشنویسی در استان می باشد. وی سال ها در حوزه خوشنویسی فعالیت داشته و از اساتید به نام این حوزه در خراسان جنوبی است.این هنرمند برجسته استان تاکنون در ۱۸ جشنواره بزرگ خوشنویسی موفق به کسب مقام اول برگزیده کشوری شده است.برپایی ۵ نمایشگاه در خارج از کشور که ۳ مورد آن در پاکستان و ۲ مورد دیگر در کشورهای بنگلادش و قطر بوده است از جمله اقدامات او در کارنامه هنری اش می باشد.

وی همچنین از جمله خوشنویسان برگزیده جشنواره جهان اسلام شمرده می شود.