?استاندارخراسان جنوبی صبح امروز در ادامه بازدیدهای دوره ای خود از رسانه های استان از روزنامه زعفران، خبرگزاری تسنیم و پایگاه خبری – تحلیلی بیرنا در استان بازدید کرد و ضمن عرض خداقوت به خبرنگاران این رسانه ها از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفت.

▫️به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید علی اکبر پرویزی، در این بازدیدها با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا رسانه ها به سمت استقلال وحرفه ای شدن حرکت کنند، گفت: در صورت رسیدن به این هدف بسیاری از مشکلات در سطح مدیران و نیز در سطوح مختلف رسانه ای مرتفع خواهد شد

?وی کار خبر را جزو مشاغل سخت برشمرد و خاطر نشان ساخت: انجام وظیفه در این بخش علاوه بر مباحث جسمی دارای سختی ها و دشواری های روحی و روانی است که می تواند حتی سلامت افراد را نیز به مخاطره بیندازد.

▫️مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه فرمانداران و مدیران باید همکاری و تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند، افزود: احتمالاً وجود برخی حواشی رسانه ای موجب شده تا ارتباط بین مدیران و رسانه ها آنگونه که باید و شاید اتفاق نیفتاده باشد.

▫️پرویزی، اعتماد مردم به رسانه ها را مهمترین عامل بقای رسانه ها دانست و تصریح کرد: درج اخبار درست و صحیح بادر نظر گرفتن همه جوانب می تواند موجب ایجاد اعتماد شده و زمینه های انسجام اجتماعی را نیز فراهم نماید.

?وی وظیفه رسانه ها در شریط فعلی را بسیار سنگین برشمرد و خاطر نشان ساخت: در ۳۸ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی هیچ یک از احزاب به دلایل مختلف نتوانسته اند موفق بوده و به فعالیت بپردازند؛ از این رو در این شرایط وظیفه رسانه ها سخت تر و سنگین تر می شود.

?استاندارخراسان جنوبی، شفاف سازی همه امور را از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: اخیراً قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دولت ابلاغ شد که امید است زمینه های اجرای آن هرچه سریعتر فراهم شود چرا که دولت اعتقاد دارد شاف سازی امور جزو وظایف دولت ها و از حقوق مسلم مردم است.

▫️پرویزی، نگاه دولت را کمک به رسانه ها دانست وتصریح کرد: دولت یازدهم در ۴ سال اخیر در حوزه خبرنگاران و نیز رفع مشکلات هنرمندان اقدامات بسیار مناسبی به انجام رسانده گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و رفع مشکلات موجود در این زمینه فاصله داریم.

?وی آموزش خبرنگاران را یکی از مهمترین نیازهای این قشر زحمتکش دانست وتصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری جهاد دانشگاهی و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد چرا که معتقدیم اختصاص اعتبار در این زمینه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که در بلندمدت نتیجه آن مشخص خواهد شد.

?استاندار خراسان جنوبی، عنوان کرد: بازدید از رسانه های استان را از سال گذشته آغاز کردیم که به علت مشکلات کاری و برگزاری انتخابات ناقص ماند.

?پرویزی، با اشاره به نگاه رئیس جمهوری اسلامی ایران به رسانه ها گفت: حمایت ها و صبوری های ایشان نسبت به هتاکی ها و فحاشی های برخی از منتقدان دولت نشانه اهمیت رسانه ها و توجه ایشان به رسانه ها است.

▫️مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: متاسفانه شاهد خارج شدن برخی از رسانه ها از حوزه انتقاد هستیم چرا که برای مخالفت با دولت روش ناپسندی را انتخاب کرده اند.

?پرویزی، وظیفه ذاتی رسانه ها را انتقال خواسته های مردم به مسئولین دانست و تاکید کرد: اگر رسانه ای مستقل و کارآمد در هر منطقه فعال باشد می تواند به شفاف سازی، کاهش فساد و افزایش اطلاع رسانی به مردم و جامعه خدمت کند.

▫️استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در استان هم برخی از رسانه ها بی انصافی می کنند، تاکید کرد: با تمام مشکلات مالی و تنگاهایی که در بدنه رسانه ها وجود دارد در مجموع اقدامات مناسبی در رسانه های استان به انجام رسیده است.

?پرویزی، با بیان اینکه سرمایه گذاری در رسانه، توجیه اقتصادی ندارد ، تصریح کرد: کسی که در رسانه کار می کند فقط علاقمندی به آن حرفه است و ما نیز به خبرنگاران و مدیران مسئول کمک خواهیم کرد تا تقویت شوند.

▫️وی ادامه داد: رسانه ها مشکلات را در سطح ملی و استانی بیان کنند تا مسئولان ارشد استانی آن را پیگیری و مرتفع کنند.

?مقام عالی دولت در استان، به پیگیری امور استان در مرکز اشاره کرد و افزود: تا پیگیری های ما در کلان کشور به نتیجه نرسد آنها را رسانه ای نمی کنیم.

?پرویزی، به شروع عملیات اجرایی پروژه راه آهن استان تا دو ماه آینده اشاره کرد و گفت: قطعه اول احداث راه آهن استان از قاین – کال شور انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه هدف ما مسیر چابهار – زاهدان – بیرجند – کالشور است،خاطرنشان کرد: راه آهن استان وقتی تکمیل می شود که به این مسیر متصل شود و مذاکراتی که با وزرات راه و شهرسازی انجام شده به زودی کلنگ زنی قطعه اول انجام خواهد شد.

?استاندار خراسان جنوبی، از سفر معاون اول رئیس جمهوری یا وزیر راه و شهرسازی به استان به منظور کلنگ زنی قطعه اول راه آهن استان خبر داد و عنوان کرد: ما تمام تلاشمان را برای پیش برد این هدف انجام خواهیم داد.

?پرویزی، به ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی ظرفیت های بالقوه ای در باربری و ترازیت مواد معدنی داراست که یکی از مهمترین راه های توسعه معادن استان اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری است.

?وی از افزایش اخذ مالیات و کاهش درآمد دولت از حوزه های نفتی خبر داد و عنوان کرد: ۳۰ درصد از هزینه های جاری دولت از مالیات تامین می شود که امیدواریم روزی فرابرسد تا وابستگی دولت به بودجه نفت و ذخایرنفتی به کمترین حد ممکن برسد.

▫️این گزارش حاکیست، در ادامه بازدیدهای دوره ای استاندار خراسان جنوبی از رسانه های استان صبح امروز استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مدیران ستادی و استانی از روزنامه زعفران، خبرگزاری تسنیم در استان و پایگاه خبری – تحلیلی بیرنا بازدید کرد و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنها با اهدای گل به خبرنگاران و فعالین این رسانه ها آنان را مورد تفقد قرار داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله