مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی و جذب ۸۴۰ دانشآموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته خبر داد و گفت: انجمنها، موسسات خیریه، شهرداریها، شوراها و نهادها در شناسایی و بازگرداندن دانشآموزان بازمانده از تحصیل به ویژه کودکان کار با آموزش و پرورش همکاری کنند.
محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست ستاد شورای عالی استان اظهار داشت: ضرورت دارد برای ترغیب و تشویق دانشآموزان مستعد استان و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصههای مختلف به منظور نخبهپروری اعتباراتی در نظر گرفته شود.
وی افزود: با برگزاری کارگاههای مهارتآموزی و فرهنگسازی میتوان با پشتیبانی از تولید علم در مسیر ارتقای توانمندیهای دانشآموزان استان مانعزدایی کرد و به اشتغال پایدار رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این راستا شهرداریها با امکانات خود میتوانند به کمک آموزش و پرورش آمده و با شادابسازی مدارس از طریق ایجاد فضای سبز ضمن آموزش کاشت گل و گیاه به دانشآموزان، فضای فیزیکی مدارس را زیبا کنند.
وی با اشاره به آنچه وضعیت نابسامان اقتصادی خانوادهها در روستاها و مناطق محروم دانست، ادامه داد: شایسته است شهرداریها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انجمنها و تشکلهای غیردولتی در زمینه تهیه کتاب درسی، نوشتافزار، البسه، کیف و کفش به یاری دانشآموزان دختر و پسر محروم استان در دورههای مختلف تحصیلی بشتابند.
واقعی از فراهم شدن امکان پارک و اتاق چند حسی در مدارس استثنایی شهرستانهای بیرجند، فردوس و قاینات خبر داد و گفت: امیدواریم در سایه مشارکت اعضای ستاد، زمینه ایجاد این پارکها در سایر مدارس شهرستانها به منظور استفاده دانشآموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم شود.
وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی استان در مناسبات نظام تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی دارد افزود: باید از ظرفیت این شورا در ارتقای شاخصهای تعلیم و تربیت، مهارتآموزی، افزایش توانمندی دانشآموزان انسداد مبادی بیسوادی، پیشگیری از شکلگیری دانشآموزان بازمانده از تحصیل و کمک به دانشآموزان محروم استفاده کرد.
وی اظهار داشت: شورا رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت و قوای کمکی در حوزه تصمیمگیری برای توسعه برنامههای آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.