معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار و ۳۸۶ حامی در استان جذب این نهاد شدند و این تعداد حامی از ۶ هزار و ۳۱۵ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کنند.

احمد رفیعی  به برگزاری ۲ پویش “ایران همدل” و “ایران مهربان” در ماه رمضان امسال اشاره کرد و افزود: در قالب پویش ایران مهربان ویژه طرح اکرام ایتام و محسنین از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲ هزار و ۳۸۶ حامی جذب کمیته امداد شدند که ۸۴۲ نفر در شب‌های قدر حمایت خود را از فرزندان ایتام و محسنین به ثبت رساندند.

وی اظهار داشت: امسال پایگاه جذب حامی به دلیل شیوع کرونا راه‌اندازی نشد و جذب حامی از طریق مجازی یا مراجعه به ادارات کمیته امداد انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان هستند گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یتیم و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فرزند محسنین هستند.

وی اضافه کرد: طرح محسنین ویژه حمایت از کودکانی است که پدر و مادر دارند اما نیازمند حامی هستند.

رفیعی گفت: در حال حاضر سه هزار یتیم و فرزند محسنین در نوبت پذیرش قرار دارند ولی هنوز برای آنان پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در قالب پوبش ایران همدل که با هدف تهیه و توزیع غذای گرم، سبد غذایی و افطاری ساده برگزار شد، توانستیم در ۸۴ آشپزخانه اطعام مهدوی غذای گرم طبخ کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۸ هزار و ۱۴ سبد غذایی به ارزش چهار میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان در این استان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۷۳ هزار و ۱۷۲ پرس غذای گرم به ارزش پنج میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان افزود: ۹۵ هزار و ۲۶۴ افطاری ساده نیز از ابتدای ماه رمضان به ارزش ۶۱۱ میلیون تومان توزیع شده است.