فرماندار بیرجند گفت: تاکنون ۶۵۰ واحد مسکونی محرومان، سهمیه حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرستان بیرجند و یک هزار و ۲۰۰ واحد هم سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ساخته می شود.

علی ناصری روز یکشنبه در همایش روز دهیاری در بیرجند افزود: مهمترین اقدام اولویت دار که این روزها با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و ابلاغیه دولت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه برای خراسان جنوبی برنامه ریزی شده ایجاد ۱۰ هزار مسکن محرومان است.

وی گفت: انتظار مجموعه دولت و استان این است که در این حوزه هم کارهای باکیفیتی انجام شود و دهیاران حداکثر کمک را برای خانواده هایی که نیازمند هستند، داشته باشند.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا دهه مبارک فجر سال جاری بیشتر این واحدها به بهره برداری برسد تا بخش زیادی از نیازمندی محرومان برطرف شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: فعالیت ها و خدمات دهیاران در روستاها بر همه افراد مشخص است، کسانی که وقت گذاشته و خواسته های مردم را پیگیری می کنند و در راستای برنامه های دولت اقدامات ارزشمند ارائه می دهند.

وی گفت: هر سال در المپیادهای علمی دهیاری ها، رتبه های نخست، دوم و سوم از بین دهیاران شهرستان بیرجند بوده اند که این نشان از تجربه و همت آنها است که همواره دهیاری های بیرجند به عنوان دهیاری های شاخص در سطح کشور مطرح است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: در راستای برنامه های دولت، اقدامات ارزشمندی را دهیاران ما انجام داده اند و ارائه قیر رایگان یکی از اقدامات ارزشمند دهیاری ها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بود که هنوز هم بعضی از روستاهای ما این قیر را دارند.

وی افزود: شهرستان بیرجند در بارندگی ها کمترین آسیب را دید و نقش دهیاری های بخش مرکزی شهرستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی که اقدامات پیشگیرانه انجام داد، مهم است.

وی اظهار داشت: کمک دهیاری ها در حوزه ثبت خسارت سیل و باغات و مزارع بود و پایه اطلاعات ما براساس پیگیری دهیاران بوده و تقاضا این است که دقت لازم در شناسایی افرادی که دچار خسارت شده اند توسط دهیاران لحاظ شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: انتظار ما این است که دهیاران به سمت اقدامات تولیدی در سطح روستا بروند چون ما دهیاری خودکفا نداریم و روستاهای ما کوچک هستند و اگر کار اقتصادی در روستاها انجام نشود دهیاری ها برای امور روزمره خود هم دچار مشکل می شوند.

وی گفت: یکی از روستاهای شاخص شهرستان بیرجند خراشاد است که ثبت جهانی و صنعت حوله بافی در آن احیا شد که امیدواریم از محل این احیا، درآمد برای همه استان داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: قرار است حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن در استان و روستاهای محروم هزینه شود که این اقدامی نادر و بزرگ است.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود: سه استان در سطح کشور شامل مسکن محرومان شد که به معنای کمک بلاعوض از ناحیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود و یکی از این استان‌ها خراسان جنوبی است که مدیون زحمات استاندار خراسان جنوبی هستیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای استان رقم خورد.

وی گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در اسفند ماه به استان قرار بود پنج هزار واحد مسکونی در اختیار استان قرار بگیرد که در لحظات آخر که دکتر نوبخت قصد داشت از استان برود با پیگیری استاندار تعداد واحدها از پنج هزار به ۱۰ هزار واحد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله است را پرداخت می کند که این کار انجام شده و با پیگیری های شخص استاندار این کار هم به نتیجه رسیده و بخشی از این تسهیلات بلاعوض به خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله